יום רביעי, 24 ביוני 2020

סימולטנית ארצית: סוף כל סוף הבנתי מדוע המוסכמה כוללת הכרזה מסוימת?

גם הפעם שותפי ואני לא ממש הצטייננו בתחרות סימולטנית ארצית מקוונת. הרבה יותר טוב מהפעם שעברה אבל בכל זאת רק קצת יותר מ-52%. 
מהתחרות של אתמול אני זוכר שתי טעויות שלי במשחק היד. אחת שלא הוצאתי שליטים בזמן והשנייה שלא בחנתי את האפשרות שקלפי ה- של היריבים מתחלקים 3-3 בחוזה ללא שליט ולכן לא זכיתי בלקיחה עודפת בחוזה שביצעתי.
לתוצאות המלאות לחצו כאן

בפוסט זה אתייחס ליד מספר 23 בתחרות.



לפני שאתייחס ליד אני רוצה להביא לידיעת הקוראים שיש טעות באותה יד בניתוח של רם סופר בחוברת של ההתאגדות. 

כפי שאתם רואים מהיד, שהעתקתי מאתר ה-BBO, אני הכרוז בדרום. 
גם בחוברת של ההתאגדות דרום הכרוז אבל שם מופיעה בדרום ידו של צפון. גם הידיים של מזרח ומערב התחלפו. 

הרבה יותר קל להכריז את היד כשצפון הוא הכרוז בדרום. ברור לגמרי שההכרזה שונה.

אני משחק עם השותף שלי רן בן אפרים Multi 2 כשתמיד מדובר ביד חלשה עם שישייה בסדרת מייג'ור. 
בסדרת פוסטים התייחסתי להמשך ההכרזות אחרי פתיחה של 2
אחת ההכרזות שהתייחסתי אליה היא הכרזת 4 המבקשת מהפותח לעשות טרנספר לסדרה שלו.

האמת היא שחשבתי שההכרזה הזו מיותרת. מעולם לא קרה לי שהיה צורך להשתמש בהכרזה הזו.

תמיד יש פעם ראשונה


אם תסתכלו על מהלך ההכרזה ביד הזו אחרי שפתחתי 2, תוכלו לראות את הדברים הבאים:

1. השותף שלי הכריז 2NT. 
זוהי הכרזה המראה יד עם 15 נקודות או יותר. במקרה זה יש לו רק 13 נקודות אבל בחוזה בסדרת ה- קלף יחיד ב- כאילו שווה 2 נקודות נוספות. 
לא במקרה השתמשתי במילה "כאילו". בהסתברות גבוהה מאוד השישייה שלי בסדרת ה-.
במקרה כזה הקלף היחיד ב- רק מחליש את הכרוז. בהסתברות לא נמוכה ייתכן שאין כניסות לדומם למעט בסדרת ה-. אם ה-A לא בדומם, הדומם "מת" אין אליו כניסות.

2. אני הכרזתי 
משמעות ההכרזה הזו היא יד חזקה יחסית (8 נקודות יפות עד 10 נקודות) עם שישייה ב-

3. השותף שלי הכריז 4
הוא התכוון לכך שהוא רוצה לשחק בחוזה הזה. אני הבנתי את זה לא נכון כ-Pass or Correct. נדמה לי שאני אחראי יותר ממנו  לטעות כשתיקנתי ל-4.

האם 4 הוא החוזה הנכון?  

נראה לי שלא. 
על פי מהלך ההכרזה השותף לא יודע האם אני void ב- או שיש לי שלושה קלפים בסדרה? 
אין לנו 25 נקודות וכאמור יכול להיות שלא יהיו כניסות לדומם. מה שבאמת קורה אחרי הובלה של A ו- נוסף.

בניתוח של רם סופר כשצפון ודרום מוחלפים הוא עצר ב-2.

אם כבר 4 אז איך צריך לעשות את זה? 

זאת תהיה כנראה הפעם הראשונה שמשתמשים בהכרזת 4, במקום להכריז 2NT. 
דרום צריך לעשות טרנספר לסדרת המייג'ור שלו. במקרה הזה הוא מכריז 4 ואז צפון מכריז Pass.







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...