יום שבת, 11 ביולי 2020

היום השני בפסטיבל הברידג' המקוון : הגנה שלא שוחקה

ביום השני של פסטיבל הברידג' הבינלאומי המקוון הראשון בתל אביב (11 ביולי 2020) היו רק תחרויות חד מושביות. 
בתחרות לזוגות נשים זכו מיכל רום ומרים רונן לפני ורדה אברמוב ונורית גרייצר. במקום השלישי סיימו מלכה יעקב ולאה ססרקו לתוצאות המלאות לחצו כאן.
בתחרות לזוגות גברים זכו זאב ארנון ופיני ספינקה לפני סטיבן פרימן ואדריאן מנדל. במקום השליש זכו אלכס אלון ואבי אדטו לתוצאות המלאות לחצו כאן.
בתחרות ליחידים זכה ניסים קריספי לתוצאות המלאות לחצו כאן.
בתחרות ברומטר בשיטת חישוב של Match Points זכו  שני שחקנים מחו"ל  Basant ו-Anurag Mohota. במקום השני זכו שרה ושמעון אינדורסקי ובמקום השלישי זכו שני שחקנים מחו"ל שרק הכינויים שלהם ב-BBO מופיעים, Mr. G ו-roffe_39 לתוצאות המלאות לחצו כאן.

היום השני של היה בינוני. לא כך כך גרוע כמו היום הראשון. בכל התחרויות עברתי במעט את הממוצע. מקווה להמשך מגמת השיפור היום.


הגנה יפה שלא שוחקה


אני זה שאחראי להגנה נפלאה שלא שוחקה. השותפה שלי התחילה נכון. אני טעיתי. 
נראה לי שכדאי בכל זאת להביא את ההגנה הזו המראה כמה יפה יכול להיות משחק הברידג'.



לאחר שפתחתי 1 הגיעו היריבים לחוזה של 4 מצד מערב. השותפה שלי הובילה ב-J. לי זו נראתה הובלה טבעית בסדרה שהכרזתי ולא חשבתי שזה קלף יחיד. זכיתי ב-A. היות שהשותפה שלי לא התערבה במכרז בהכרזה בסדרת ה-, חשבתי שזה יהיה רעיון טוב לקחת קודם את ה-K. לפני שהיריבים יזרקו את המפסיד ב- מהדומם על  גבוה. להפתעתי, הכרוז חתך בידו וביצע 12 לקיחות. 

ההגנה הנכונה היא לחזור מיד ב-7. השותפה חותכת. 
חזרה ב- נמוך מבקשת מהשותפה לחזור ב-. חזרה ב- בינוני מבקשת חזרה ב-.

אם השותפה מבינה את זה למרות שהיא רואה A ו-K בדומם, היא חוזרת ב- לחיתוך. אני ב- לחיתוך נוסף והיא ב- נוסף לחיתוך נוסף להפלת החוזה.


לשחק נגד האינטואיציה 


החזרה של השותפה ב-♦ היא קשה להבנה. האינטואיציה היא לא לחזור לחוזק של השולחן. 
ביד הזו נראה על פי הדומם שכל חזרה אחרת תהיה לא טובה ולכן אולי ניתן להבין זאת.

הבנה נגד האינטואיציה קשה גם לשחקנים ברמה גבוהה מאוד. יד שבה ביצעתי לפני הרבה שנים חוזה של 3NT נגד שחקנים ברמה גבוהה מאוד, שזכו במקום ראשון בתחרות, מדגימה זאת היטב. קשה מאוד לפתח שתי לקיחות ב- ביד בה הכרזתי פעמיים את הסדרה הזו.












אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...