יום רביעי, 21 באוקטובר 2020

הכרזת סדרת מיינור שהכריז הפותח אחרי הכרזת NT שלו בסיבוב ההכרזה השני

 גם היד הזו לקוחה משיעור מקוון שלי באינטרנט. אני צפוי לפתוח בקרוב קבוצת מתחילים וקבוצת מתקדמים שילמדו דרך האינטרנט. המעוניינים להצטרף מוזמנים לפנות אלי באמצעות טלפון: 054-4480616

שיעור כולל הרצאה בזום ומשחק ידיים. בתום כל שיעור אני מנתח את הידיים ששוחקו בשיעור ושולח לתלמידים. לפעמים אני כותב פוסט על יד שניתחתי והיא מעניינת במיוחד או שתלמידים יכולים ללמוד ממנה.

את סרטון השיעור בזום אני מעלה לערוץ שלי ב-Youtube.

ביד הזו אין טעם לנתח את משחק היד משום שצפון הבינה הכרזה לא טבעית כהכרזה טבעית. 

העיקרון המוביל בהכרזה הוא העדפת סדרת מייג'ור. אם לא ניתן למצוא התאמה בסדרת מייג'ור, מעדיפים לשחק בחוזה ללא שליט רק אם חוזים משני סוגים אלה אינם סבירים מנסים להגיע לחוזה בסדרת מיינור. 

שימו לב שיש גם מצבים לא שכיחים בהם חורגים מהעיקרון. זה לא המקרה ביד הזו.

היד



ניתוח ההכרזה


הכרזת ה-1 של מערב היא הכרזה שגויה. על מנת להתערב במכרז הוא צריך חמישה קלפים לפחות בסדרה בה התערב. יש לו רק ארבעה קלפים. הכרזת ה-2NT של צפון מראה יד מאוזנת עם 18-19 נקודות ואחרי  ההתערבות של מערב מבטיחה לפחות עוצר אחד בסדרת ה-©. כשסופרים את העוצרים של צפון מוצאים שניים וחצי עוצרים. ההכרזה היא הכרזה נכונה.


מה משמעות  הכרזת ה-3 של דרום?

אל תחשבו לרגע שזו הכרזה טבעית. למדנו כבר שאנחנו מעדיפים לשחק בסדרת מייג'ור. אם אין התאמה במייג'ור, מעדיפים לשחק בחוזה ללא שליט ורק במקום האחרון חוזה בסדרת מיינור.

ברור שדרום אינו מחפש התאמה ב-©. אבל האם צפון שלל רביעייה ב-? 

ברור שלא. על דרום להראות קודם את טווח הנקודות שלו. הוא הראה 18-19 נקודות ודרום 6 לפחות. כמעט תמיד יש להם מספיק נקודות למשחק מלא. הכרזת ה-3 היא קונבנציית סטיימן.

דרום מראה רביעייה בסדרת מייג'ור ושואל את צפון האם גם לו יש רביעייה בסדרת מייג'ור?

יש רק הבדל אחד בין סטיימן רגיל לבין ההכרזה כאן: דרום אינו מחפש התאמה ב-©. התשובה של צפון צריכה להיות 3,  כלומר: אין לי רביעייה ב-. דרום צריך להכריז 3NT


צפון טעתה כשחשבה שהכרזת ה-3 היא הכרזה טבעית.

אחרי הכרזה שנייה של 2NT של הפותח


גם כשהמשיב מכריז את סדרת המיינור של הפותח אחרי שהפותח הכריז בהכרזה השנייה שלו 1NT או 2NT זו אינה הכרזה טבעית.
אם לא נשללה האפשרות שלפותח יש ארבעה קלפים באחת מסדרות המייג'ור, הכרזת 3 אחרי הכרזת 2NT של הפותח היא שימוש בקונבנציית סטיימן. 
הפותח יכול להסתיר רביעייה במייג'ור משום שחשוב יותר יראה שיש לו יד מאוזנת עם 18-19 נקודות מאשר שיראה רביעייה במייג'ור.

אחרי הכרזה שנייה של 1NT של הפותח


הכרזת  2 אחרי הכרזת 1NT של הפותח בהכרזה השנייה שלו היא קונבנציה הנקראת Checkback Stayman
המשיב מראה חמישייה בסדרת מייג'ור שהכריז ולפחות 11 נקודות ומחפש התאמה של 3-5 בסדרה זו או התאמה של 4-4 בסדרת המייג'ור השנייה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...