יום שני, 24 במאי 2021

סוג של Touching Escapes

 

אחרי הכרזת 1NT של השותף וכפל של יריב, המראה 15-18 נקודות ויד מאוזנת (או חצי מאוזנת), אני מעדיף להשתמש במוסכמת Touching Escapes. חלק מהשותפים שלי הם גם שותפים להעדפה הזו.  

מוסכמה זו מאפשרת Redouble מעניש כשלשותפו של הפותח יש יד חזקה יחסית ובעיקר מאפשרת הימלטות לחוזה בגובה 2 בסדרה עם ההתאמה הטובה ביותר (במקרה הגרוע שבעה קלפים) כשלשותפו של הפותח יד חלשה.


מהלך הכרזה אחר


אחד היריבים הכריז סדרה בגובה 1. השותף שלכם הכריז 1NT. הוא הבטיח יד מאוזנת עם 15-18 נקודות ולפחות עוצר אחד בסדרת הפותח. היריב השני הכפיל. שאלתם את היריבים: מה משמעות הכפל? קיבלתם תשובה שזהו כפל מעניש. מה תעשו עכשיו? 


המצב הזה מזכיר מצב אחר. מצב שבו אחרי 1NT של השותף יריב הכפיל עם יד המראה כוח. 
אם השתמשתם במצב האחר במוסכמת Touching Escapes, אז מדוע שלא תעשו זאת גם במצב הזה? 
הסיכום שלי עם השותפים הוא להשתמש באותה מוסכמה על מנת לברוח. 

ההבדל בין שני המצבים


יש  הבדלים בין שני המצבים:

1. במצב בו השותף פתח ויריב הכפיל לא ברור מי הצד החזק.
הפותח והמכפיל הראו בין 15-17 נקודות (או 15-18 נקודות של המכפיל). כ-6-10 נקודות נמצאות אצל שני השחקנים האחרים. ייתכן שלשותפו של הפותח 8-10 נקודות ואז הפותח ושותפו הם הצד החזק. ייתכן שלמשיב יש 0-3 נקודות ואז הם בבירור הצד החלש.
מי שכן יודע זאת לרוב, בקירוב טוב, הוא המשיב. 

במצב שבו שותפו של הפותח מכפיל 1NT של מתערב ברור לגמרי שהפותח ושותפו הם הצד החזק. השימוש במוסכמה על ידי שותפו של המתערב הוא רק לצורך הימלטות. הוא לא ירצה להשאיר Redouble מעניש.

2. חלוקת הנקודות בין היריבים
לאחר כפל יש פער גדול במספר הנקודות הגבוה שמחזיק המכפיל לבין מספר הנקודות הנמוך שמחזיק שותפו.

לאחר כפל על התערבות בהכרזת 1NTכמעט תמיד לשחקן שלפני המתערב יהיו יותר נקודות אבל הפער בין מספר הנקודות שהוא מחזיק לבין מספר הנקודות ששותפו מחזיק עשוי להיות קטן. 
באופן תיאורטי יכול להיות שלמכפיל יותר נקודות משותפו. למשל: 12 נקודות לפותח. 13 נקודות לשותפו ו-15 נקודות למתערב או 11 לפותח (לפי חוק ה-20) ו-12 נקודות למכפיל).
להבדל בחלוקת הנקודות בין היריבים ולמיקומן (אחרי הפותח מרבית הנקודות. אחרי המתערב בדרך כלל מעט פחות או אפילו הרבה פחות נקודות מאשר לשחקן שלפני המתערב), השלכה על האופן בו משחק הכרוז עם המתערב או שותפו הופכים לכרוז. 

כמובן שיש לאופן חלוקת הנקודות השלכה גם על משחק ההגנה, אם המתערב ב-1NT ושותפו הופכים למגנים.




 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...