יום שני, 19 ביולי 2021

Forcing Pass : אחרי הכרזה מחייבת למשחק מלא

  
השחקן המכריז Pass "אומר" לשותפו את הדברים הבאים:
 
1. אנחנו יכולים להכפיל בכפל מעניש והיריבים יפלו מספר פעמים.

2. הניקוד שנקבל על כפל נמוך מהניקוד שמקבלים על ביצוע סלאם.

3. היד שלי חזקה, אבל לא מספיק חזקה על מנת שאכריז סלאם.
 
4. אני משאיר לך את ההחלטה: סלאם או כפל מעניש. 
 

Forcing Pass אחרי הכרזה מחייבת למשחק מלא


הפוסט הקודם שלי התייחס למצב נדיר במיוחד, שבו לא מכריזים משחק מלא אחרי הכרזה מחייבת למשחק מלא
בפוסט זה אתייחס למצבים הקורים כמעט תמיד אחרי הכרזה מחייבת למשחק מלא: אחרי הכרזה מחייבת למשחק מלא מניחים שיש משחק מלא. 

גם כשיש התערבות של יריב בהכרזה אחרי הכרזה מחייבת למשחק מלא בגובה של פחות ממשחק מלא (למשל בגובה 2) הכרזת Pass היא Forcing Pass.  
 
הכרזת Forcing Pass במצב כזה היא הגיונית. זה שיריב התערב במכרז לא שולל משחק מלא. 
להיפך, במקרים רבים זה דווקא מחזק את ההחלטה למשחק מלא:
לא רק שלזוג שהכריז יש לפחות 25 נקודות, עכשיו הכרוז גם יודע איפה נמצאות רוב הנקודות של המגנים. 
 

מתי לא להכריז Forcing Pass אחרי התערבות?

 
כשלאחד מהשותפים יותר חשוב לתאר את היד שלו מאשר לקבל המשך תיאור של היד של השותף. 


מתי להכריז Forcing Pass אחרי התערבות?


1. כשחשוב לדעת יותר על היד של השותף.

2. כשהכרזה שאינה Pass מצמצמת באופן משמעותי את מרחב ההכרזה. 


השחקן המכריז Pass "אומר" לשותפו את הדברים הבאים:
 
1. אני מעוניין בהמשך תיאור של היד שלך על מנת שנוכל להגיע לחוזה אופטימלי של משחק מלא או לבדיקת היתכנות של סלאם.
 
2. במקרים קיצוניים עשוי להתאים לי כפל מוציא שאני יכול להפוך אותו למעניש.

שימו לב להבדל בין שני המצבים של Forcing Pass שתיארתי: במצב הקלאסי כפל מעניש היא חלופה שכיחה.  
במצב, שלאחר הכרזה מחייבת למשחק מלא, צריך לסכם את משמעות הכפל של השותף. 
לטעמי, זה כפל מוציא ולא כפל מעניש. 
יש הגיון בכפל מעניש בגובה של 4 או בגובה של 5. יש הרבה פחות היגיון בכפל מעניש בגובה 2.

מדוע אני לא מביא דוגמה?


בדרך כלל, להביא דוגמה זו פרקטיקה טובה, המסייעת לקוראים בהבנת הפוסט או המאמר. 
במקרה זה ויתרתי על דוגמה משום שבירחון של ההתאגדות הישראלית לברידג' של חודש יולי יש מאמר מצוין של אלדד גינוסר, שכותרתו: "התערבות היריב אחרי two over one". במאמר מביא אלדד דוגמה ומנתח אותה.


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...