יום שבת, 7 באוגוסט 2021

מוקדמות גביע המדינה הכל יכול לקרות בברידג': All Pass עם 24 נקודות

 

בפוסט הקודם תיארתי יד בה הכרוז נפל 8 פעמים. גם בפוסט זה אתאר מצב חריג שהתרחש בשולחן של הבן שלי ניר רוזנטל ששיחק עם בן בסקין. 

האם יכול להיות שזוג שחקנים שלהם יש ביחד 24 נקודות יכריזו Pass והתוצאה תהיה All Pass? 

זה נשמע לא הגיוני. לפחות לאחד מהשחקנים יש 12 נקודות או יותר ולכן הוא יכריז. 

ניר ובן הכריזו Pass ביד להלן:

בן ישב בצפון. הוא היה השני להכריז. היו לו בדיוק 12 נקודות.

מדוע בן הכריז Pass?

 

התשובה היא שהייתה לו יד של 4-3-3-3. זוהי היד היחידה עם 12 נקודות שאינה עונה על חוק ה-20. מרטי ברגן ממליץ לא לפתוח בידיים כאלה.
 

גם אני במקרים רבים מכריז Pass עם ידיים כאלה.לרוב אני מרוויח מהכרזת ה-Pass

 

מדוע ניר הכריז Pass?

 

ניר היה הרביעי להכריז. הרביעי יודע שהנקודות מתחלקות בערך שווה בשווה. הרביעי משתמש בחוק ה-15

מחברים את מספר הנקודות למספר קלפי ה-. אם זה 15 מכריזים סדרה בגובה 1. אחרת מכריזים Pass. לניר 12 נקודות וקלף יחיד ב-. סך הכל 13. החשש הוא שהיריבים ימצאו התאמה ב-.

ניר הכריז Pass.

 

מה הם הפסידו מזה?


התשובה המפתיעה הם הרוויחו מזה 2 אימפים. ברוב השולחנות הגיעו לחוזה של 3NT עם 24 נקודות. הכרוז נפל פעם אחת או פעמיים. 


צריך מזל בחיים


בשולחן שלי ישבתי במערב. אחרי Pass שלי צפון הכריז 1. דרום הכריז 1. עם יד של 5-4 בחרתי להתערב בהכרזת 1

צפון הכריז 2. זוהי הכרזת Cue bid. המראה כוח. לדעתו, שותפו היה צריך להגיע לחוזה של 3NT. אלא ששותפו הכריז 3

חוזה של 3 מבוצע עם 2-3 לקיחות עודפות.


 

 

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...