יום שלישי, 15 במרץ 2022

סימולטנית ארצית: להכריז הכרזת Preemptive ביד ראשונה?

 

התוצאה מעט מעל לבינונית שהשגתי בסימולטנית הארצית ביום ראשון (13.3.2022) מטעה. שיחקתי רע. בגלל חוסר ריכוז עשיתי שתי טעויות, שאפילו שחקן מתחיל לא היה עושה.

ביד 33 דווקא שיחקתי טוב. ביד הזו אני חולק על הניתוח של רם סופר. אני חושב שצפון צריך להכריז Pass ולא 3

 

היד

 


מדוע לא להכריז 3
 
1. צפון הוא הראשון להכריז.
ביד ראשונה לא יודעים מה מחזיקים שלושת השחקנים האחרים. הכרזת ההפרעה הזו עלולה להפריע דווקא לשותף. 
הוא עלול לחשוב שיש לפותח 7 קלפים ולתכנן את ההכרזה והמשחק שלו בהתאם.
אגב, גם ביד שנייה אחרי Pass לא הייתי מכריז 3  מסיבות דומות.
 
2. מבנה היד
זו יד של 6-3-3-2. קשה יהיה לקבל שליטה מהירה באמצעות חיתוך.  
 
3. מצב הפגיעות
שני הצדדים אינם פגיעים. במצב ירוק (היריבים פגיעים ואנחנו לא) אולי אפשר להרוויח מהפרעה ליריבים, שאולי לא יגיעו למשחק מלא או יתכננו את המשחק בהנחה שלפותח יש 7 קלפים וייכשלו בביצוע. 
 
4. אין הרבה כוח בסדרת ה-
חסרים ה-K, ה-J, ה-T וה-9.
 
 
לפני הרבה זמן קראתי המלצה שלא לפתוח עם שישה קלפים ביד ראשונה או שנייה ב-3. על בסיס הנימוק הראשון שאני מעלה.
אם זכרוני אינו מטעה אותי, קראתי את זה בספר: Partneship Bidding at Bridge של Robson  ו-Segal. 
 

ההכרזה בשולחן שלנו

 
השותפה שלי בצפון הכריזה Pass. היריבים הגיעו לחוזה של 3NT מצד מזרח. מזרח לא טעה ובהכרזה הראשונה הכריז 1 ולא 1
הסדרה היחידה שהיריבים לא הכריזו הייתה סדרת ה-
רבים מובילים בסדרה היחידה שלא הוכרזה, במקרה זה סדרת ה-
 

המשחק

 
בהגנה בחרתי להתקיף דווקא את שתי הסדרות הראשונות שהיריבים הכריזו.
הנחתי שלמזרח יש מספיק הגנה בסדרה הזו משום שהכריז 3NT וללא ספק אין לו התאמה בסדרות המייג'ור שהכריז מערב. 
חשבתי לשמערב יכולה להיות רביעייה לא איכותית ב- ולמזרח עשויים להיות שני קלפים או אולי פחות. סביר היה להניח שלנו עשויים להיות יותר קלפים מאשר ליריבים בסדרה זו. 
הובלתי ב-8. ה-T של צפון כוסה ב-K של הכרוז שזכה בלקיחה. התברר שטעיתי ובדומם הייתה חמישייה וליריבים היה כוח בסדרה.

הכרוז החליט לפתח את סדרת ה-. בחלוקה של 3-3 של קלפי המגנים הוא עשוי לבצע 4 לקיחות עם העקיפה ל-J מצליחה. הוא משך את ה-K מהדומם ושיחק ל-J. השותפה שלי שירתה ואני זכיתי ב-Q
עכשיו ידעתי שחלוקת הקלפים בסדרה זו הייתה 4-4-3-2. שיחקתי את ה-T. והכרוז זכה ב-A. באופן לא מפתיע, השותפה סימנה שהיא רוצה . כך הבטחתי לעצמי לקיחה באמצעות ה-9 כל עוד יש לי כניסה ליד. 
 
הכרוז שיחק . זכיתי מיד ב-A. משכתי את ה-9. זו כבר הייתה הלקיחה השלישית של ההגנה. שיחקתי . השותפה זכתה ב-A. ושיחקה
יותר מדויק לשחק .
הכרוז זכה ב-K. הוא ניסה לפתח את סדרת ה-.
אחרי שכיסיתי את ה-J של הכרוז ב-Q הכרוז נתקע בדומם ללא מעברים לידו. 
איך שהוא לא ישחק הוא בסוף ייאלץ להפסיד לקיחה ל-9 שבידי וייכשל בביצוע החוזה.
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...