יום שלישי, 13 בדצמבר 2022

להרים להנחתה

 


זכיתי לשלוש תגובות לפוסט שלי ליגה א' דרום 2022: החמצה מרה 

התגובה של שותפי רן בן אפרים ציינה, שלא שמתי לב לשינויי תקנון הליגה והחמצת המקום השני היא לא ממש מרה, משום שכנראה עלינו ליגה מהמקום השלישי.

תגובה של ידידי, בן בסקין, שצודק לגמרי. אני טעיתי שהכרזתי מיד 4 ולא 3. אם השותף מעוניין לבחון סלאם, איבדתי מרחב הכרזה. 

אין הצדקה לטעות שלי, אבל היא נבעה מזה, שהבנתי שלא סיכמנו בדיוק מה המשמעות של הכרזת 3 של השותף וחששתי שיש אי-הבנה (בדיעבד צדקתי בחשש) וזה גרם לי לחשוב ארוכות ולטעות. 

התגובה השלישית של מישהו אנונימי היא תגובה מצוינת בשבילי, משום שהיא מובילה אותי הישר לפוסט הבא שרציתי לכתוב. 

אצטט את התגובה כלשונה: "אתה טועה ומטעה את הקוראים שלך. הכרזת 2נט שוללת 4 קלפים בספייד. עם התאמה - תומכים. כפועל יוצא , הסיכוי שלפותח 4 או יותר קלפים בדיאמונד הוא 100%. הדרך להתקדם לכיוון סלאם , היא על ידי תמיכה בדיאמונד והמשך משם. כך מגיעים לחוזה המעולה של 6ד. בלי "ניהול סיכונים" וכד."

 

להראות יד מאוזנת עם 18-19 נק' או התאמה ב-?

 

קל להבין מדוע יותר חשוב להראות מיד יד מאוזנת עם 18-19 נקודות ולא להראות מיד התאמה בסדרת ה-, אם יש כזו.

אף אחד עם 7 נקודות לא יכריז Pass אחרי שהשותף הראה 18-19 נקודות.

מהיכרותי עם שחקני ברידג' רבים, אני מעריך שכמעט כולם יכריזו גם עם 6 נקודות. זה נכון במיוחד בתחרות IMP כמו הליגה. 

אף אחד לא רוצה להיות היחיד שהכריז Pass עם 6 נקודות ומצא שותף עם 19 נקודות יפות.

את ההתאמה אפשר להראות אחר כך. חבל להכריז 4 ולשמוע שותף מכריז Pass כשאולי יכולה להיות בדיקת היתכנות של סלאם.


"הרמה להנחתה"

 

החלק העוסק בסלאם בסדרת ה- הוא "ההרמה להנחתה". 

הזדמנות לתקן טעות נפוצה שאני נתקל בה בתחרויות. 

חוזה של 6 הוא חוזה טוב.... בידיים פתוחות. דרום מכריז בידיים סגורות. הוא לא יודע שלצפון יש בסדרה זו ארבעה קלפים ששלושה מהם הם: KQJ

היות ובידיים סגורות עשוי להיות סלאם בשלוש סדרות ומרחב ההכרזה הוא מעל 2NT, רוב השחקנים לא מסוגלים לבחון סלאם בשלוש סדרות והם צריכים לקבל החלטה איזו סדרה או איזו שתי סדרות לנסות לבחון סלאם, בהנחה שהם אוהבי סיכונים ולא רוצים להסתפק בחוזה של 3NT והם  אינם מוכנים לקחת סיכון גדול יותר ולהכריז 6NT עם void בסדרה אחת. את דעתי  שבידיים סגורות מנקודת מבט של דרום, סדרת ה- היא הפחות הגיונית לבחינת סלאם הבעתי בפוסט הקודם.

זה מביא אותי למושג GIB. 

רבים מסתכלים במכשירי ה-Bridge MAT על החוזה המקסימלי הניתן לביצוע. חלקם חושבים שהם היו צריכים להכריז את החוזה המקסימלי הזה. 

זו בדיוק אותה טעות שעשה מעיר ההערה. ה-GIB בתוכנת ה-Bridge MAT מתייחס לחוזה המקסימלי הניתן לביצוע בידיים פתוחות. 

לא כל חוזה שבמקרה ניתן לביצוע בידיים פתוחות צריך להכריז בידיים סגורות.

יש ל-GIB ערך כאשר מנסים לבחון את משחק היד, אבל גם הערך הזה מוגבל משום, שגם במשחק היד שלוש ידיים אינן גלויות.


דוגמה קיצונית להמחשה


לפני הרבה שנים שיחקתי באליפות הארץ לזוגות מעורבים. השותפה שלי פתחה בהכרזת 1

היו לי ארבעה קלפים קטנים ב-, שני קלפים קטנים ב-, חוסר (void) ב- ו-7 קלפים ב-. אציין רק את שלושת הקלפים הגבוהים ב-: AQT

הערכתי את היד שלי כיד ששווה יותר מ-6 נקודות. הגענו לחוזה של 4. השותפה שלי ביצעה 13 לקיחות. 

שיחקו שם כמה מהשחקנים הטובים ביותר בארץ. כמעט כולם היו בחוזה של 4

GIB היה מראה שיש לבצע שני חוזים: 7 ו-7

אז מדוע גם השחקנים הטובים ביותר בארץ לא הגיעו לסלאם? כי לא נכון להכריז סלאם. בחלוקה קצת שונה לא מבצעים אפילו 4


מה החזיקה השותפה?

 

AQJxx

A וקלפים נוספים

Kx

כמה קלפים ב- ללא תמונות.

בידיים פתוחות בוחרים בין חוזה של 7 לבין חוזה של 7. כמובן שמעדיפים חוזה של 7

ה-GIB יציין שיש לכם 13 לקיחות ב-   ו-13 לקיחות ב-

קלפי ה- של היריבים מחולקים 2-2 וה-K יושב בעקיפה.

גם קלפי ה- של היריבים מחולקים 2-2.

מזווית הראייה של כל מי שקיבל את היד שלי אתם לא בטוחים שיש לבצע 4.

שימו אצל השותפה שלי QJ במקום ה-A ו-KJ במקום ה-K.  

אצל היריבים K שלא יושב בעקיפה אצל השחקן שיושב אחריי. נפלתם פעם אחת. 

ההסתברות לשתי עקיפות שלא יושבות היא 25% ולכן  חוזה של 4 הוא חוזה טוב.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...