יום שבת, 6 בינואר 2024

תחרות ארצית לזכר מאירה אופיר ז"ל

 

ב-2 בינואר 2024 התקיימה במועדון ירושלים תחרות ארצית לזכר מאירה אופיר ז"ל, שנפטרה לא מזמן בגיל 93.

היה אירוע מכובד בו דיברו לזיכרה של מאירה ז"ל נילי יהל, חברת מועדון ותיקה, ורון בנה של מאירה.

מאז שהתחלתי לשחק ברידג' בגיל 54, כמעט בכל תחרות מקומית ששיחקתי בירושלים גם מאירה ז"ל שיחקה. מועדוני הברידג' היו הבית השני שלה. 

בנה רון אמר שהיו שואלים אותו: "איך זה להיות במצב שבו אימך כמעט ולא נמצאת בבית?" 

הוא ענה שהוא התרגל לזה כי לפני שפרשה לגמלאות והתמכרה לברידג'. אז היא הייתה מורה מאוד מוערכת בגימנסיה רחביה. 

גם אז חלק גדול מזמנה היה בעבודה. לדבריו, הרבה יותר זמן ממה שמורה ממוצעת משקיעה. 

את האירוע כיבד בנוכחותו יו"ר ההתאגדות גיל פלדבוי, ששיחק עם גדי ארנון. 

לגדי, היום בעל מועדון ברידג' בגבעתיים יש עבר ירושלמי רק שנים שבו שיחק במועדון ירושלים.

במקום הראשון זכו אבי חיות ורמי רחימי לפני עירית ניימן ומיכל ספקטור. במקום השלישי סיימו לואיזה בורק ושמואל גרינברג. 
לתוצאות המלאות לחצו כאן

אני שיחקתי עם רופא השיניים שלי ד"ר נחום מילגרטר. נחום, היום שחקן כמעט לא פעיל, היה בעבר שחקן ברידג' ברמה גבוהה. 

ההבנה בברידג' נשארה, אבל "הצטברה הרבה חלודה". 

גם אני לא הצטיינתי ועשיתי שתי שגיאות קשות ששחקן ברמתי לא צריך לעשות. 

היו גם כמה ידיים טובות בהגנה ובמשחק היד. סיימנו במקום 24 מתוך 60 זוגות בתוצאה של 52.06 אחוז.

בתחילת דרכי בברידג' יצא לי לשחק באותה קבוצה עם מאירה בתחרות קבוצות. 

אציין שני אירועים הזכורים לי מתחרויות קבוצות בהן שיתפו פעולה.


השנה הראשונה שלי בליגה ב'


אני הבן שלי ניר, היום שחקן הרבה יותר טוב ממני,  והבת שלי נטע, שפרשה מזמן מברידג' התחלנו לשחק כשניר היה בן 12 ונטע הייתה בת 14. 

אחרי ששיחקנו שנה והיינו בדרגה הנמוכה ביותר בברידג', הזמין אותנו חברי יורם מיכאלי להצטרף לבקוצה שלהם בליגה ב'.

מאירה שיחקה עם השחקן הנוסף שהיה בקבוצה. הבן והבת שלי שיחקו ביחד ויורם שיחק איתי.

באופן מפתיע סיימנו במקום הרביעי. 

אני זוכר היטב את המפגש בו ניצחנו את הקבוצה שזכתה במקום ראשון.

לא הבנתי הרבה בברידג', אבל כשהיריבה בשולחן שלי כל הזמן צעקה על בעלה הבנתי שהתוצאות שלנו טובות. 

ביד שבו הם נפלו פעמיים בחוזה של 4 לא הייתי צריך את מדד הצעקות בשביל להבין את זה.

בשולחן השני ביצעו חברינו לקבוצה את החוזה. 

בדומם היו: AQx. יורם ישב אחרי הדומם והחזיק  Kx

זכיתי בלקיחה וזיהיתי על פי מהלך המכרז, הקלפים בדומם ואופן המשחק שיורם קצר ב-

שיחקתי . יורם חתך. הכרוז זכה בלקיחה הבאה בידו וביצע עקיפה בסדרת השליט. יורם זכה ב-K


תחרות קבוצות מעורבות בפסטיבל הברידג' בתל אביב


גם בתחרות הזאת עדיין לא הייתי שחקן ברמה מספיק גבוהה על מנת למצוא שותפה ברמה טובה. שיחקתי עם דליה ז'רז'בסקי, שחקנית תחרויות אחה"צ בירושלים בדרגה נמוכה מדרגתי, הלא גבוהה. 

בשולחן השני שיחקה מאירה אופיר עם יעקב אמיד רב אמן כסף.

ללא ספק הקבוצה היריבה הייתה קבוצה חזקה בהרבה. ניצחנו בהפרש ל IMP אחד. אי אפשר להגיד שלא הרווחתי אותו ביושר

הזוג ששיחק נגד מאירה והשותף שלה היה אלון בירמן והילה לוי

הילה הייתה אז שחקנית הנבחרת הצעירה של ישראל. אלון טרם שיחק בנבחרת הבוגרת, אבל כבר שיחק לא מעט פעמים בנבחרות הצעירות של ישראל. 

אנחנו שיחקנו נגד דוד בירמן ז"ל ואשתו דניאלה. דוד בירמן היה אחד מגדולי שחקני הברידג' בישראל בכל הזמנים.

גם דניאלה בירמן היא שחקנית ברמה גבוהה, שבין השאר, היו לה הישגים רבים כשחקנית נבחרת הנשים של ישראל.

ה-IMP שהרווחתי היה בזכות משהו שלמדתי מספר של מייק לורנס. בפיסקה קודמת צרפתי קישור לפוסט שכתבתי על היד.

כמובן שה-IMP לא היה מספיק לולא שיחקו היטב בשולחן השני ביתר הידיים.


יד מהתחרות לזכר מאירה אופיר


היד 





ההכרזה


לאחר Pass שלי בצפון הכריז מזרח 1. השותף שלי עם 15 נקודות הכפיל בדרום. זוהי הכרזת Takeout Double.

מערב הכריז 1

הכרזתי Pass. מזרח הכריז 1NT. 

לאחר שתי הכרזות Pass, הבנתי שהתחרות היא על חוזה במשחק חלקי.

אני צריך להתייחס למצב בו שלושה שחקנים הכריזו כמצב בו לשותף שלי 12-14 נקודות ומבנה היד מחייב לפחות ארבעה קלפים בסדרת מייג'ור ושלושה קלפים לפחות בכל סדרה אחרת, פרט לסדרת הפותח. 

הכרזת ה-1 של מערב הגדילה את ההסתברות לכך שלשותף יש ארבעה קלפים ב-. הכרזתי 2. 

נפלתי פעם אחת בהתאמה של 4-3 בסדרה. תוצאה של כ-44% על היד.


היכן הבעיה בהכרזה?

ההכרזה הנכונה בדרום על פי הספר אינה Double. ביד כזו עם 15 נקודות וחמישייה ב- וללא רביעייה במייג'ור ועם פחות מ-17 נקודות יש להכריז 2 ולא להכפיל.








2 תגובות:

  1. אין לו שישייה בקלאב.

    השבמחק
    תשובות
    1. מתנצל על הטעות יש לו חמישייה בקלאב. תוקן.
      תודה

      מחק

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...