יום רביעי, 1 במאי 2024

תחרות ארצית ברחובות בחול המועד פסח: התאמה כפולה בסדרות המייג'ור: האם היא מחזקת או מחלישה את ידו של הכרוז?

אני אוהב לשחק בתחרויות ארציות במועדון רחובות. 

יש לזה כמה סיבות טובות:

1. האווירה נעימה והכיבוד עשיר.

2. אני מיודד עם בעלי המועדון עוד מאז שלמדנו ביחד בקורס מורים לברידג'.

3. רמת התחרויות הארציות טובה.

4. מרחק הנסיעה מעירי ירושלים יחסית קצר. 

גם בחול המועד פסח 2024 שיחקתי בתחרות ארצית ברחובות. הפעם שיחקתי עם ג'ודי שמיון דגן. זו לא הפעם הראשונה שבה אני משחק איתה בתחרות ברחובות.


יד 2 הייתה יד מעניינת. 


היד





מהלך ההכרזה 


בשולחן שלנו הכריז רן שמואלי במזרח 1. שותפתי הכריזה 2

היא השתמשה במוסכמת Michaels Cue bid, בה אנו משתמשים. 

ההכרזה מראה לפחות 5-5 בסדרות המייג'ור. השותפה יכולה להיות עם מספר נקודות לא גבוה, למשל 9-10 נקודות.

גלעד בלוך במערב הכריז 3. ההכרזה אינה מבטיחה כוח. היא מבטיחה התאמה בסדרת ה-.

לי יש יד עם 13 נקודות רביעייה ב- ושלישייה ב- וקלף נמוך יחיד בסדרת היריבים. 

ההתאמה הכפולה בסדרות המייג'ור מחזקת את היד שלי. 

בדרך כלל לשותף יש כוח בשתי הסדרות הארוכות שלו  כשהוא משתמש במוסכמת Michaels. 

כמעט בוודאות לששותפה שלי אין יותר משלושה קלפים בסדרת ה-(החריג היחיד היא יד של 5-4 בסדרות המייג'ור עם רביעייה ב- ומספיק כוח בסדרות המייג'ור על מנת לחרוג מהכללים). 

יש לי אורך וכוח בסדרת ה-

הערכתי את היד שלי כשווה משחק מלא ולכן הכרזתי ♠4

חלוקת היד עם קוצר בסדרת היריב ללא כוח מבוזבז בסדרה זו והתאמה של לפחות תשעה קלפים בסדרת ה- מחזקת את היד שלי, 

שמואלי הכריז 5 והשותפה שלי הכריזה ♠5. הפכתי לכרוז בחוזה זה וביצעתי אותו. 


מהלך המשחק


שמואלי הוביל ב-A וראה קלף יחיד ב- בדומם בדרום. 

כשראה את החולשה ב- בדומם בחר לשחק את ה-A. ההגנה זכתה רק בשתי הלקיחות הללו. המשך ב- נלקח ב-K שבידי. 

לאחר מכן אני מושך שלושה סיבובי שליט וזוכה בחמש לקיחות ב-. על שלושת הקלפים האחרונים הגבוהים בידי אני זורק את שלושת קלפי ה- המפסידים. 


ההגנה המכשילה את ביצוע החוזה


בידיים פתוחות קל למצוא את ההגנה המכשילה את ביצוע החוזה. ליד השולחן קשה מאוד למצוא את ההגנה הזו.

בידיים פתוחות רואים שסדרת ה- היא סידרה קפואה. 


מה זו סידרה קפואה?


סידרה קפואה היא סידרה שגם לכרוז ולגם להגנה לא כדאי לשחק אותה. הצד שמשחק אותה מפסיד לקיחה. 

יש ידיים בהן ביצוע חוזה עם סדרת שליט על ידי הכרוז מתבסס על Elimination של כל הסדרות הצדדיות, פרט לסידרה הקפואה ואז מסירת לקיחה למגן הנקלע למשחק סופי וצריך לבחור בין משחק קלף בסדרה הקפואה לבין Ruff and Discard.


אז איך צריך לשחק את ההגנה?


אסור לשחק את ה-A. כשרואים את הדומם בדרום לא כדאי לשחק 

יש חשש שזה ימכור לקיחה לכרוז באמצעות Ruff and Discard.

לא ברור מה המצב בסדרת ה-♣. נשארה רק סדרת השליט. צריך לשחק ♠.

אחד המאפיינים של שחקנים ברמה גבוהה הוא שבלא מעט מקרים הם משחקים בהגנה קלף מסידרה שבה כמעט בטוח או לגמרי בטוח שהכרוז יזכה בלקיחה שבה ממילא יזכה במקום לשחק בסדרה שלא ברור מה קורה בה.

אם לא משחקים את ה-A אז הכרוז יוכל לזרוק שלושה קלפי  מהדומם על קלפי ה- אבל אז יישאר עם שלושה קלפי  בידו ועם שני קלפי  בדומם והוא יהיה זה שצריך לשחק את סדרת ה- הקפואה כשלמגנים יש A, יש Q  ו-J הוא תמיד יפסיד שתי לקיחות בסדרה להפלת החוזה.


קל בידיים פתוחות. קשה ליד השולחן


חשוב להבין שזה לגמרי לא בטוח שלא צריך בידיים סגורות לשחק A.

יהיו הרבה מקרים שבהם אם לא משחקים A לא מפילים את החוזה. 

המגן במזרח לא יודע שלכרוז יש התאמה כפולה בסדרות המייג'ור.

המגן במזרח לא יודע אצל מי נמצא ה-K

הוא גם אינו יודע האם הובלה בקלף היחיד בסדרת השליט מאפשרת לכרוז לבצע עקיפה נגד Q♠ של שותפו.

מהסתכלות על התוצאות ביד הזו בכל השולחנות נראה כי כמעט כל מי שהגן נגד חוזה ב-♠ שיחק בלקיחה השנייה את ה-A.


חזרה לשאלה בכותרת


היד הזו מדגימה היטב שלא תמיד התאמה כפולה בסדרות מייג'ור מהווה יתרון.

במקרה זה ובמקרים נוספים אחרים היא מהווה דווקא חיסרון.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...