יום רביעי, 22 במאי 2019

התחרות המקומית האחרונה שאשחק בירושלים עם השותף שלי


ביום שני (20.5.19) שיחקתי במושב הראשון של אליפות ירושלים לזוגות גברים. זוהי תחרות של חמישה מושבים  שמתוכם בוחרים לכל זוג את ארבעת המושבים הטובים ביותר. במקביל לה מתקיימת אליפות ירושלים לזוגות נשים.

לא הייתי במיטבי בתחילת התחרות ובסופה. זה התבטא בטעויות קשות של חוסר תשומת לב, כולל הפעם הראשונה בחיי שעשיתי פעמיים Revoke בתחרות אחת. טעיות כאלה לא עושה שחקן ברמתי ואפילו לא שחקן מתחיל.

באמצע דווקא שיחקתי לא רע בכלל. השותף שלי רן בן אפרים דווקא שיחק היטב. התוצאה הסופית הייתה לא רעה: מקום חמישי עם 28 אימפים. 


תחרות מקומית אחרונה ביחד בירושלים


זוהי התחרות הרב מושבית המקומית האחרונה שנשחק ביחד. לאחר התחרות הזו רן עוזב את ירושלים. 
קרוב לוודאי שנמשיך לשחק ביחד בתחרויות שחשובות לי יותר: ליגה, אליפויות הארץ והפסטיבל בתל אביב ואלי גם סתם תחרויות ארציות במרכז הארץ ואולי פה ושם תחרויות מקומיות בתל אביב או במרכז, כמו התחרות החזקה בכיכר המדינה בתל אביב בימי ד' בערב, בה כבר שיחקתי כמה פעמים עם שותפים ממרכז הארץ. 

אני משחק בירושלים ביום שני בערב במועדון ירושלים. התחרות ביום זה במועדון זה היא ללא ספק התחרות המקומית החזקה ביותר בירושלים. התחרויות הן רב מושביות מתמשכות ולא תחרות חד פעמית. 

אצטרך למצוא שותפים אחרים. עדיפות למי שמעוניין ומסוגל להתקדם בברידג' ולא לדרך במקום.
אני מעדיף דווקא שותפה כזו. אולי תתפתח שותפות, שתוך שנתיים-שלוש אוכל להתמודד ביחד איתה על אחד המקומות הראשונים באליפות הארץ לזוגות מעורבים.

יד מעניינת מהתחרות ביום שני

ביד 12 הייתי המחלק במערב (צפון-דרום פגיעים). הייתי היחיד שביצע חוזה של 4. 



כל השחקנים במערב היו בחוזה של 4 או בחוזה של 3. החלק היותר מעניין הוא ההכרזה ולא המשחק.
לחוזים האלו הגיעו כנראה בדרכים שונות בשולחנות שונים.

קרוב לוודאי שיש כאלה שפתחו ב-3 במערב ואז צפון קרא Pass. מזרח קרא Pass או הכריז 4.


לדמיין את היד של השותף


היכולת לדמיין ידיים אפשריות של השותף היא יכולת חשובה של שחקני ברידג'.
גם היכולת לדמיין את ידי היריבים חשובה.
ספר טוב, שקראתי מעט ממנו, העוסק בכך נקרא Imagination. כתב אותו Krzystof Martens. מרטנס הוא שחקן פולני ברמה גבוהה מאוד, שהתאזרח במונקו. בין השאר זכה באליפות העולם לקבוצות Trnasnational ובתחרות לנבחרות לאומיות באולימפיאדה.
כמה מאמרים שכתב תורגמו לעברית ופורסמו בירחון הברידג' הישראלי. אני ממליץ לקרוא אותם. 

אני התחלתי בהערכת היד שלי עם 8 נקודות אבל גם עם חלוקה של 7-4-1-1. 
על מנת להעריך אותה צריך לדמיין ידיים של השותף. 


תסריט 1: סלאם ב-

מול יד עם שלושה קלפי A, קלף קטן נוסף ב- ו-Kxxx סלאם ב- הוא בעל הסתברות גבוהה. 
במקרה זה סלאם ב- עדיף על סלאם ב- בגלל היכולת לחתוך דווקא ביד הארוכה עם קלף יחיד בכל אחת מסדרות המיינור בלי להתקצר משמעותית בסדרת השליט.   

אפשר לדמיין ידיים אחרות דומות המצדיקות בחינת סלאם ב-.

תסריט 2: סלאם ב-

בתסריט זה נמצא התאמה של 8-9 קלפים ב-. עם A או Q  כקלף יחיד בסדרה זו. צריך גם קלפי A בסדרות המיינור. 

אפשר לדמיין תסריטים דומים אחרים המצדיקים בחינת סלאם ב-.


תסריט 3: משחק מלא ב-

התסריט דומה לתסריטים מהסוג של התסריטים שצוינו בפסקה "תסריט 1" רק פחות חזקות, למשל: קלפי K בסדרות המיינור במקום קלפי A.


תסריט 4: משחק מלא ב-

התסריט דומה לתסריטים מהסוג של התסריטים שצוינו בפסקה "תסריט 2" רק פחות חזקות, למשל: קלפי K בסדרות המיינור במקום קלפי A.


תסריט 5: משחק חלקי בסדרת מייג'ור


דומה לתסריטים לעיל עם ידיים חלשות יותר.

תסריט 6: Misfit קטלני


יריב מתערב ללא שליט. לשותף יש את שתי סדרות המיינור ללא התאמה בסדרת מייג'ור. 
מצב של Misfit של המגנים מצבים אתגר קשה לכרוז גם במקרה שהוא בחוזה עם שליט באחת הסדרות. 
הכרוז עלול לפול מספר פעמים רב בחוזה מוכפל.

תסריט 7: חולשה של השותף והקרבה ב-.

היריבים פגיעים ואנחנו לא. יש להם ותר נקודות אבל הקרבה בחוזה של 3 או 4 משתלמת. 

תסריט 8: סוגים שונים של תסריטים גרועים


למשל פתחתם 3 והיריב במערב יושב עם 5 קלפים ב-, כולל   
 AQJT. יש לו גם K. השותף שלו עם יד חזקה בוחר להכפיל כ-Takeout. היריב משאיר את החוזה המוכפל ואתם נופלים 5 פעמים או יותר.

המשמעות של ריבוי תסריטים של ידיים מדומיינות

בראייה שלי זו יד חזקה מדי על מנת להכריז 3. חבל להפסיד בגלל הכרזה כזו משחק מלא בר ביצוע או אפילו לפספס סלאם. 
חבל להפסיד גם את ההזדמנות להעניש את היריבים כשאתם בהגנה. 
אי אפשר לקרוא Pass עם יד של 7-4-1-1 ועם 8 נקודות כשהכוח מרוכז בסדרות הארוכות ואתם הראשונים להכריז.

זה הביא אותי לפתוח 1 על אף שחסרה נקודה אחת להכרזה כזו על פי חוק ה-20.
זוהי הכרזה גמישה הניתנת מקום לכל התסריטים שתיארתי לעיל.

המשך המכרז


צפון הכריז 2 ושותפי 2. הנחתי שלצפון יהיו נקודות מבוזבזות ב- ולאחר Pass של מזרח בחרתי להזמין את השותף למשחק מלא  באמצעות הכרזת 3. הנחתי שלשותף עשויים להיות לפחות שני קלפים בסדרה זו בהסתברות לא נמוכה. 

כמובן שתיארתי בהכרזה יד חזקה יותר בנקודות עם שישה קלפים בסדרת ה-, אבל ללא קלף יחיד בשתי סדרות. 
היה סיכון שהשותף ינסה לבחון סלאם. אחרי האוברקול של היריב בגובה 2 החשש הזה פחות חמור. 

השותף בחר להכריז 4.

צפון הוביל ב-A ובחר להמשיך ב- נוסף בתקווה ששותפו הוא זה שיחתוך בלקיחה הבאה. על ה-K זרקתי . משכתי את ה-A  מהדומם ושיחקתי את ה-K לעקיפת חיתוך.
דרום כיסה. אני חתכתי. שיחקתי את ה-K ו- נוסף בו זכה צפון ב-Q.
ההגנה הוגבלה ללקיחה אחת ב- אחת ב- ואחת ב-.












 .



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...