הבלוג עוסק במשחק הברידג' המרתק והבלתי צפוי. זה אינו בלוג שמטרתו ללמד אתכם לשחק ברידג' באופן שיטתי. אם אתם רוצים ללמוד ומעוניינים לעשות זאת אתם מוזמנים לפנות אלי באמצעות דוא"ל או טלפון 054-4480616. בפוסטים בבלוג אנסה לתאר אירועים ואנשים מרתקים בשולחן הברידג' ומסביב לו. זה יכול להיות משחק יוצא דופן, הכרזה יוצאת דופן, הגנה יוצאת דופן. זה יכול להיות גם משהו שקרה ברקע, מסביב לשולחן או בראשו של אחד השחקנים.
יום שלישי, 25 בפברואר 2025
משחק בטוח בחוזה של סלאם קטן
יום ראשון, 16 בפברואר 2025
פסטיבל הברידג' בראש העין: ללמוד איך לא להכריז בברידג'
בפוסט קודם סיכמתי את הפסטיבל אבל הודעתי שיתכן שאכתוב פוסטים נוספים על הפסטיבל.
בפוסט זה ילמדו קוראי הבלוג משני שחקני ברידג' אמריקאים איך לא צריך להכריז בברידג'?
תתפלאו אבל מדובר ביד מתחרות Bermuda Bowl שהתקיימה בסין בשנת 2019.
Bermuda Bowl היא אליפות העולם לנבחרות. לכל מדינה יש נבחרת אחת המייצגת אותה למעט מעצמת הברידג' ארצות הברית שאותה מייצגות שתי נבחרות: USA1 ו-USA2.
המכריזים הכושלים מנבחרת USA2 הגיעו לחוזה שגוי וצנוע של ♥2 במצב פגיע.
הם בחרו להכריז כך דווקא ב"דרבי" נגד USA1. התחרות בין שתי הנבחרות של ארצות הברית היא כמו דרבי בענפי ספורט אחרים. יש בה הרבה מתח והרבה יוקרה.
אין רע בלי טוב. משני השחקנים מנבחרת USA1, שהענישו אותם, יש הרבה מה ללמוד.
מדובר בMeckstroth ו-Rodwell, זוג שבמשך שנים רבות היה בצמרת העולמית.
לפוסט המלא על היד: דע נגד מי לא להתחכם.
השותף שלי ואני בתפקיד המענישים
ביד שכתבתי עליה בפסקה לעיל אחרי ששיחקנו בתחרות הזוגות הפתוחה יד שהיה דימיון בינה לבין היד שתיארתי מה-Bernuda Bowl.
גם בה הכרוז שיחק בחוזה מוכפל בסדרת ה-♥ במצב פגיע.
גם בה ההכרזה של הכרוז ושותפו אינה סבירה. ההבדל הוא שבמקרה זה מדובר בחוזה של ♥3.
בשני המקרים מדובר בשחקנים טובים שכשלו בהכרזת יד אחת.
במקרה שלנו קרוב לודאי שגם ההכרזה שלי הייתה רחוקה מלהיות מדויקת.
היד
מזרח-מערב פגיעים
מהלך ההכרזה
ישבתי בצפון. לפי חוק ה-20 אני יכול לפתוח. החלטתי להכריז Pass.
ספק אם ההחלטה שלי נכונה.
הסיבות להחלטה הזו:
1. יש לי יד של 5-5 אבל הנקודות שלי לא מרוכזות בשתי הסדרות הארוכות.
2. אנחנו מכריזים בשיטת ההכרזה 2 על 1 מחייבת למשחק מלא.
מה קורה אם אחרי שהכרזתי ♠1 אם השותף מכריז ♥2?
יכול להיות בהסתברות לא נמוכה שאין לנו משחק מלא אבל אני מחויב כבר למשחק מלא.
3. אני עדיין לא יודע האם ה-ODR של היד שלי גבוה או נמוך?, כלומר: האם יש לי יד הגנתית או התקפית?
זה תלוי בשאלה האם לשותף שלי יש התאמה איתי באחת מהסדרות הארוכות שלי.
במקרה של Misfit אני מעדיף לשחק בהגנה.
מזרח הכריז Pass. השותף שלי הכריז ♣1.
מערב הכריז ♥2 במצב פגיע. השותף שלו הסביר את ההכרזה כיד חלשה עם שישייה ב-♥.
ההכרזה שגויה.
שימו לב לזה שמזרח-מערב פגיעים. למערב יש רק חמישה קלפים ב-♥ ומינימום של נקודות.
מערב אינו במצב של Balancing. משום שצפון טרם הכריז הכרזה שניה.
הכפלתי. זהו Negative Double המבטיח רביעייה ב-♠. בהסתברות גבוהה יהיו לי גם ארבעה קלפים בסדרת המיינור שלא הוכרזה.
בחרתי לא להכריז ♠2 למרות שאני יכול לעשות זאת.
אחרי ההכרזה הזו לשותף עלולה להיות בעיה עם אין לו התאמה ב-♠ ואין לו עוצר ב-♥.
למשל יד של 5-3-3-2. כשב-♥ וב-♦ שלושה קלפים ו-12 נקודות המרוכזות בסדרות המיינור.
מזרח תמך בשותפו בהכרזת ♥3.
השותף שלי הכפיל. עם קלף אחד בסדרת ה-♥. ברור לי שהכפל מעניש. השותף מכפיל עם כוח ואורך בסדרת ה-♥. הכרזתי Pass.
תחילת המשחק
הובלתי ב-K♣ שזכה בלקיחה. המשכתי ב-J♣ שנלקח על ידי ה-A♣ של השותף בדרום.
השותף המשיך ב-♣ קטן שחתכתי. שיחקתי את ה-4♦ והשותף זכה ב-A♦. השותף המשיך ב-♠. זכיתי ב-A♠. שיחקתי את ה-K♦. השותף לא שרת וחתך את ה-♦ השלישי.
עד כה זכתה ההגנה בכל שש הלקיחות הראשונות. גם במשחק המדויק ביותר הכרוז לא יכול להימנע מהפסד של לקיחה בסדרת השליט וליפול 3 פעמים במצב פגיע. הכרוז לא דייק ונפל יותר פעמים.
גם במקרה של נפילה של פעמיים בחוזה מוכפל במצב פגיע צפון-דרום מקבלים 500 נקודות.
יותר נקודות מאשר משחק מלא ב-♠ עליו מקבלים 420 נקודות.
אם מערב אינו מתערב בהכרזה, צפון-דרום מגיעים לחוזה של ♠4.
יום חמישי, 13 בפברואר 2025
פסטיבל הברידג' הבינלאומי בראש העין 2025 - סיכום
מזווית הראייה שלי השנה שונה הפסטיבל מפסטיבלים קודמים.
זה בא לידי ביטי בכך שהמטרה היחידה שהצבתי לעצמי היא להינות מהתחרויות.
זה בא לידי ביטוי גם בכך שאני מסכם את הפסטיבל לפני שכתבתי את כל הפוסטים שתכננתי לכתוב עליו ועוד אכתוב בעתיד.
יש לזה שתי סיבות עיקריות.
החל מיום רביעי בערב כשחזרתי הביתה אחרי הסיבוב השני של תחרות הזוגות הפתוחה חצי חולה (שום דבר רציני אבל סוג של אי נוחות. בהחלט לא תירוץ לטעויות ולהישגים לא טובים). גררתי את זה גם מספר ימים אחרי הפסטיבל.
הסיבה השנייה היא פעילות חדשה שלי במסגרת הדרכה ו-Networking של מרצים באמצעותם אני מנסה לקדם את ההרצאות שלי.
סיכום הפסטיבל
הסיכום יעשה בהשוואה לסיכום של הפסטיבל בשנה שעברה.
האם זה פסטיבל בינלאומי?
כמו בשנה שעברה, מצב המלחמה והבידוד של מדינת ישראל גרמו למיעוט של משתתפים מחו"ל.
שוב ראינו את מאוריציו דה סאקו מנהל התחרות הראשי מאיטליה, ידיד אמיתי של מדינת ישראל.
לא זיהיתי שחקנים ברמה גבוהה מחו"ל.
מאוריציו דה-סאקו ראוי להוקרה על המשך השתתפותו בפסטיבל גם בנסיבות הנוכחיות.
היעדר חסויות
כמו בשנה שעברה כמעט ולא היו חסויות. אפילו החלווה המסורתית לא הייתה הפעם ובמקום זה היו מעט פירות.
אין מה להאשים בזה את ההתאגדות. זאת המציאות היום במדינת ישראל.
תנאים פיזיים
חיובי
1. ראוי לציין במיוחד את שיפור תהליך קבלת מקומות ישיבה ורישום שמוחשב בחלקו והיה קצר יותר מאשר בשנה שעברה.
2. לטעמי, האולם היה מוצלח בהרבה מאולם המשחקים בשנה שעברה.
3. לא היה מחסור בחניה.
4. ההגעה באמצעות כביש 6 בשעות הצהריים הייתה מהירה וקלה.
5. היו לא מעט מרחבים בבניין שאפשר היה לשבת לאכול ולדבר.
6. היה מזנון בסדרי גודל טוב יותר מהדבר המביש שהיה שבשנה שעברה.
7. אחרי שהיכרתי את כל הקומות הבנתי שמספר תאי השירותים הוכפל פי כמה ולא פי 2 כפי שחשבתי ביום הראשון.
שלילי
1. קור
איתרע מזלם של השחקנים ושל מארגני הפסטיבל: ימים קרים בבמיוחד היו בזמן הפסטיבל.
לא היה חימום באולם, אבל לדעתי הבעיה היותר קשה הייתה כניסה לבנין בסמוך לאולם דרך חלל פתוח ללא דלת.
התוצאות היו שבכל יציאה מהאולם במהלך התחרות עברו לאזור קר בהרבה.
התוצאה השנייה היתה שבשולחנות סמוכים לדלת היציאה מהאולם, שכמעט בכל רגע נפתחה על ידי מישהו שיצא מהאולם או נכנס אליו, היו גלי קור.
בסך הכל
בהתחשב במגבלות התקציביות השינוי המהותי בפסטיבל הביא לדעתי לשיפור משמעותי בהשוואה לשנה שעברה.
אולי שינוי תאריך הפסטיבל לחודש פחות קר הייתה חוסכת גם את הבעיה של הקור.
התחרויות בפסטיבל
תחרויות שהתייחסתי אליהן בפוסטים קודמים
תחרויות שלא התייחסתי אליהן בפוסטים קודמים
תחרות הקבוצות הפתוחה
בתחרות הקבוצות הפתוחה זכתה במפתיע קבוצת שלום גולדנברג ( שלום גולדנברג-מיכאל ירוס, דב אלכס-אהרון קפלן ו) במקום הראשון. במקום השני סיימה קבוצת עופר הרמתי (עופר הרמתי-רות לויט-פורת, מוטי גלברד-סרג'יו קובליו) ובמקום השלישי קבוצת אילן ברקת (אילן ברקת-אסף לנגי, יוסי רול-אמיר לוין) לתוצאות המלאות לחצו כאן.
מפתיע כישלונה של קבוצת רוני בר-בנין החזקה (רוני בר-בנין-אילן הרבסט, נוגה ודנה טל, רון פכטמן-יניב זק) שסיימה רק במקום החמישי.
הקבוצה שלי סיימה באחד מהמקומות האחרונים.
תחרות הקבוצות המעורבות
בתחרות הקבוצות המעורבות זכתה קבוצת אלון בירמן (דניאלה ואלון בירמן, ליה פטלקו-קורן רטר) לפני קבוצת מיכל נוסצקי(מיכל נוסצקי-אריק פרלמוטר, ורדה אברמוב-ניר גרינברג) ובמקום השלישי קבוצת דורית לשם (דורית לשם- יובל לובינסקי, ליאורה ספקטור-אסף לנגי). לתוצאות המלאות לחצו כאן.
מפתיע מקומה הנמוך יחסית של נבחרת ישראל לזוגות מעורבים (עדי אסולין-רו פכטמן, נטלי סעדה-אילן ברקת, רוני בר-בנין-יניב זק), שסיימה רק במקום הרביעי.
אני לא השתתפתי בתחרות.
תחרות זוגות נשים
במקום הראשון בתחרות זוגות נשים זכו תמר קיש ועדינה פרבר. במקום השני תרצה דרזנר ופלי רוזנבלט ובמקום השלישי קלרה חץ ועדי אסולין. לתוצאות המלאות לחצו כאן.
תחרות זוגות גברים
בתחרות זוגות גברים זכו אסף לנגי ואמנון לנגי. במקום השני סיימו רון פכטמן ונתן חץ ובמקום השלישי דרור שיפטן ודן זינגר. לתוצאות המלאות לחצו כאן.
אני לא השתתפתי בתחרות.
סיכום אישי
המטרה היחידה שהצבתי לעצמי בפסטיבל הייתה להינות מהתחרויות.
עמדתי בה באופן חלקי.
בתחרות הזוגות הפתוחה נהניתי.
בתחרות זוגות IMP.
בתחרות קבוצות BAM נהניתי.
בתחרות הקבוצות המרכזית, עליה עוד אכתוב פוסט נהנתי פחות.
בתחרות הזוגות המעורבים ממש לא נהניתי.
נקודות שקיבלתי: נקודה בינלאומית אחת ו-8 נקודות ארציות.
בשלב הנוכחי אני לא ממש מתעניין בנקודות ולא בעלייה בדרגה.
אחרי שקיבלתי דרגת רב אמן ארד לפני פחות משנה חסרות לי לדרגה הבאה (רב אמן כסף) 56 נקודות בינלאומיות ו-721 נקודות ארציות.
לשם המחשה עד כמה רחוק היעד בצבירת נקודות בינלאומיות, פסטיבל הברידג בתל אביב בשנת 2018 היה פסטיבל הברידג' המוצלח ביותר עבורי סיימתי בשתי תחרויות בין עשרת הראשונים שקיבלו פרסים. בפסטיבל ההוא צברתי 8 נקודות בינלאומיות.
מאז התבגרתי בכמה שנים ורמת המשחק שלי ירדה.
ברידג' כראי החיים
הנושא של אחת הההרצאות שאני מרצה הוא ברידג' כראי החיים.
מהות ההרצאה היא הדמיון או ההקבלה בין ברידג' לבין תחומים אחרים בחיים.
מהאופן שבו אני ואחרים מתנהלים ליד שולחן הברידג' אפשר להסיק, במידה מסוימת, על דפוס התנהלות דומה בתחומי חיים אחרים.
זהו כלי שאני נעזר בו לא מעט לשיפור התנהלותי. המחירים של החלטות שגויות בברידג' נמוכים הרבה יותר מהמחירים של החלטות שגויות בחיים.
כדאי לשלם את המחיר הזה, אם לומדים ממנו משהו ומשפרים התנהלות בתחומים חשובים יותר.
גם הפעם יש לי מה ללמוד מההתנהלות שלי בתחרות.
איבוד ריכוז
לא במקרה המושב הכי מוצלח עברי היה המושב הראשון בתחרות הזוגות הפתוחה בה שיחקתי עם השותף הקבוע שלי רן בן-אפרים.
בכל אחד מהימים שבהם שיחקתי שני מושבים עייפות במושב השני גרמה לי לאיבוד ריכוז בכמה ידיים במושב השני.
בידיים שבהן איבדתי ריכוז עשיתי לפעמים דברים הזויים. אין קשר בינם לבין רמת המשחק שלי בברידג'.
ראיתי אותה גם אצל שחקנים ברמה עולמית גבוהה באליפויות צפון אמריקה ששודרו ב-BBO.
מסקנות
1. כפי שזה קורה לי בברידג' זה קורה לי גם בחיים. אני צריך לעבוד על שיפור הריכוז.
2. הסיכויים שלי להצליח בפסטיבל הברידג' באילת, בו מתקיים מושב אחד בכל יום ואין צורך לנהוג הלוך ושוב לירושלים, גבוהים יותר מאשר הסיכויים שלי להצליח בפסטיבל בתל אביב או בראש העין בו מתקימים שני מושבים ביום.
3. זוגיות בחיים ושותפות בברידג'
אם ברידג' הוא הראי של החיים, אפשר ללמוד גם מזוגיות בחיים על שותפות בברידג'.
כדי שזוגיות בחיים תצליח שני בני הזוג צריכים להשקיע בתחזוקת ובשיפור הקשר.
אותו דבר נכון גם לתחרויות זוגות מעורבים. אחרי שהתגרשתי ניסיתי לקצר את תהליך יצירת הקשר ללא הצלחה ובחרתי גם מועמדות לחלוטין לא מתאימות לקשר איתי. עד שהבנתי שעדיף קשר טוב על חוסר קשר, אבל אפשר גם להיות לבד, אם לא נבנה קשר טוב עם בת זוג מתאימה המעוניינת בקשר כזה איתי.
המסקנה היא שאני צריך לשחק בתחרויות זוגות מעורבים רק עם שותפה קבועה ומתאימה.
המונח מתאימה מתייחס גם לכאלה שהן ברמה פחות טובה ממני אבל יש להן כישרון, רצון ללמוד ויכולת ללמוד. אין מגבלה של גיל.
אין לי בעיה לשחק עם מישהי הרבה יותר צעירה ממני.
פוסט זה הוא תחילת חיפוש שותפה קבועה לתחרויות זוגות מעורבים.
שאיפות ומגבלות
בהתחשב בזה שאינני משחק עם שחקנים מקצוענים ברמה הרבה יותר גבוהה ממני, ואין סיבה ששחקנים כאלה ישחקו איתי, תסריט של זכייה במקום ראשון באליפות הארץ או בתחרות גדולה אחרת נראה הרבה מעבר לתקרת הזכוכית שלי.
יש לי רצון לסגור מעגל בתחרות הזוגות המרכזית בפסטיבל באילת. קרוב לודאי שגם זה מעל לתקרת הזכוכית שלי היום, אבל אני בכל זאת רוצה לעשות את זה.
בפעם הראשונה ששיחקתי שם שיחקתי עם הבן שלי ניר אז בן 12. שני שחקנים בדרגה הכי נמוכה שהייתה אז.
אחרי 38% במושב השני, עשינו תוצאה של 71% במושב השלישי בגמר ג'. זה הספיק למקום השני בגמר ג' בשקלול כל התוצאות.
בשנת 2019 הייתה הפעם האחרונה ששיחקתי עם הבן שלי בפסטיבל הים האדום באילת. סיימנו במקום הראשון בגמר ב'.
סגירת המעגל היא מקום טוב מעל האמצע בגמר א'.
יום שבת, 8 בפברואר 2025
הכרזה יצירתית בתחרות זוגות IMP בפסטיבל הברידג' בראש העין
אתמול (8.2.25) הסתיים פסטיבל הברידג' הבינלאומי בראש העין.
מה שהיה פעם פסטיבל ברידג' בינלאומי כבר איננו כזה בשנתיים האחרונות בגלל מיעוט משתתפים מחו"ל.
מה שהיה בכל השנים פסטיבל הברידג' הבינלאומי בתל אביב התקיים השנה בראש העין.
התחרות האחרונה בפסטיבל הייתה תחרות זוגות בשיטת חישוב IMP.
בתחרות זכו מיכאל בראל ופז כץ. במקום השני סימו אודי פרידלנדר וירון גרוס ובמקום השלישי זכו יאיר גרייצר ושלמה נמט. לתוצאות המלאות לחצו כאן.
גם בתחרות זו אני ושותפי לא הצלחנו. סיימנו במקום ה-116 מתוך 186 משתתפים.
שיטת חישוב IMP שונה משיטת החישוב השכיחה של Match Points. חשוב לבצע בה משחקים מלאים וסלאמים. פחות חשובות בה לקיחות עודפות.
בהגנה חשוב להכשיל משחקים מלאים וסלאמים. פחות חשובות בה לקיחות עודפות שיעשה הכרוז.
הבדל זה הביא בשיטות החישוב הביא אותי להתערב במכרז עם יד שבה 6 נקודות בלבד אחרי פתיחה של 1NT של יריב (15-17 נקודות) ויד מאוזנת.
הקלפים שבידי
היו לי 7 קלפים בסדרת ה-♠. בראשם ה-Q♠ וה-T♠. היה לי גם A♥.
לאחר 1NT של היריב שלפני הכרזתי ♠2. היריבים הגיעו לחוזה של 3NT.
הרעיון מאחורי ההכרזה שלי הוא שההכרזה שלי היא Lead directing והשותף יוביל ב-♠.
אם קלפי ה-♠ של יתר השחקנים מחולקים 2-2-2 ולשותף יש A♠. הוא יוביל בו. אסמן לו להמשיך וכשהוא ימשיך אזרוק את ה-T♠. אעשה זאת על מנת לסמן לו שאני רוצה שימשיך בסדרה גבוהה, כלומר: ♥. אם יזכה בלקיחה כלשהי וימשיך ב-♥, אזכה ב-A♥ ובכל לקיחות ה-♠ עם הקלפים שישארו לי בסדרה זו. כנראה שנפיל את החוזה. זה תלוי באיזו לקיחה יזכה השותף. יכול להיות שזה יהיה מאוחר מדי ואאלץ לזרוק יותר מדי קלפי ♠.
אם יש לו K♠ והחלוקה של קלפי ה-♠ היא 2-2-2 והוא יוביל ב-K♠. אחרי שאסמן לו להמשיך אין ספק שימשיך ב-♠.
אם הכרוז ישחק ♥, אזכה ואמשוך את קלפי ה-♠. אם לא, אצטרך לסמן לשותף להמשיך בסדרה זו אם יזכה בלקיחה.
התחיל טוב אבל לא הצלחנו להפיל את החוזה
השותף הוביל ב-A♠. בדומם היו שני קלפים בסדרה. סימנתי לו להמשיך אבל הוא לא המשיך בסדרה זו. הקלפי ה-♠ התחלקו 3-2-1. לשותף היה קלף אחד ולכרוז שלושה.
מדוע לא הכרזתי בגובה 3?
חששתי שהכרוז יכפיל ואפול יותר מדי פעמים.
יום שישי, 7 בפברואר 2025
תחרות הזוגות הפתוחה בפסטיבל הברידג' בראש העין
תחרות הזוגות הפתוחה היא אולי התחרות החשובה ביותר בפסטיבל.
היא מושכת מספר רב של זוגות. ביום הראשון של התחרות יש שני מושבים בסיומם נקבעים העולים לגמר א'. אלה שלא עלו לגמר א' משחקים בגמר ב'.
בגמר א' משחקים שני מושבים ביום השני של התחרות ובגמר ב' מושב אחד.
בגמר א' זכו במקום הראשון אלון בירמן ובר טרנובסקי. במקום השני גיא ממן ואיליה גולדפרב ובמקום השלישי נתן חץ ואסא לוינגר.
לתוצאות המלאות לחצו כאן.
גמר ב'
שותפי ואני שיחקנו בגמר ב'. בגמר ב' זכו זאב ארנון אבי שפי. במקום השני סימו רוני הרצקה ואמנון רוסלר ובמקום השלישי יותם בר יוסף ואיציק שדה.
שותפי ואני סיימנו במקום ה-26 מתוך 101 זוגות משתתפים עם תוצאה של 50.9%. לתוצאות המלאות לחצו כאן.
במושב הראשון של תחרות הזוגות הפתוחה עשינו תוצאה טובה של 56.7% ושיחקנו טוב.
המושב השני היה גרוע במיוחד ולכן היינו בגמר ב'.
לא הצטיננו גם בגמר ב'.
התוצאה הבינונית הספיקה לקבלת נקודה בינלאומית.
Long Trial bid בתחרות BAM לקבוצות
בפוסט קודם כתבתי על תחרות קבוצות BAM בפסטיבל הברידג' בראש העין.
בפוסט זה אכתוב על יד מתחרות זו בה התשמשתי במוסכמת Long Trial bid.
אין לי דפי ידיים כי בתחרויות אלה מערבבים קלפים, למעט לקבוצות המדורגות גבוה שמקבלות ידיים מוכנות.
אני לא זוכר את כל חלוקת הקלפים ואתאר כמה מאפיינים של הידיים שלי ושל שותפי.
Long Trial bid
אחת הקונבנציות בדף השיטות של השותף ושלי היא Long Trial bid. בקישור שצרפתי התייחסתי להרצאת זום של אלדד גינוסר שהציע לשחקנים מהשורה לשקול לא להשתמש ב-Long Trial bid וב-Short Trial bid.
בפסטיבל הנוכחי השתמשתי ב-Short Trial bid. היות ששימוש בקונבנציה הזו נדיר אצלנו, הוא לא הבין אותי.
הצעתי לו לוותר על הקונבנציה הזו והוא שמח לקבל את הצעתי.
באחת החלוקות קיבלתי יד שאת הקלפים החשובים בה אני זוכר. ביד הזו עשיתי שימוש מושכל ב-Long Trial bid.
היד שלי:
AQTx♠
x♥
Kx♦
AT9xxx♣
מהלך ההכרזה
היריבים הכריזו Pass בכל מהלך המכרז.
פתחתי ♣1. השותף הכריז ♥1.
הכרזתי ♠1. השותף הכריז ♠2.
השותף הראה התאמה ב-♠ עם יד פחות ממזמינה. הבנתי שהצלחת משחק מלא ב-♠ תלויה בעיקר בקלפי ה-♣ וה-♠ של השותף.
עם יד כזו אפשר לבצע את החוזה גם עם פחות נקודות ממה שצריך בדרך כלל.
הכרזתי ♣3. זו אינה הכרזה טבעית המראה שישה קלפים ב-♣.
השותף שלי שהחזיק Kjxx♠ ,♥A ו-Q9♣ הכריז ♠4.
שימו לב שהיריבים מדימיינים יד אחרת ממה שאני מחזיק. עד יותר חזקה בנקודות ועם 3-4 קלפים ב-♣ ללא מספיק כוח בסדרה.
משחק היד
לאחר הובלה טבעית ב-♦ ל-A♦ של שותפו והמשך ב-♦ זכיתי ב-K♦.
משכתי שני סיבובי שליט והשארתי כניסה ב-♠ לדומם.
שיחקתי ♣ מהיד לכיוון ה-Q♣. השחקן שלפניי זכה ב-K♣ והמשיך ב-♦.
חתכתי בידי. זכיתי בלקיחה ב-Q♣ בדומם ומשכתי את ה-♠ האחרון של ההגנה באמצעות קלף גבוה מהדומם. שיחקתי את ה-9♣ לביצוע החוזה.
ההגנה זכתה בשלוש לקיחות: ב-A♦ ושתי לקיחות ב-♣.
יום שני, 3 בפברואר 2025
פסטיבל הברידג' בראש העין: תחרות קבוצות BAM
לאחר תחרות הזוגות המעורבים שהתקיימה ב-2.2.2025 התקימה ב-3.2 תחרות קבוצות BAM.
זכתה בתחרות קבוצת רוני הרצקה (רוני הרצקה-אמנון רוסלר וגיא שרון-סטיב רוג'רס). במקום השני סיימה קבוצת דורון ידלין (דורון ידלין-בני ליבסטר, יוסי אנגל-דני כהן) ובמקום השלישי קבוצת אשר אקסלרוד (אשר ודרור אקסלרוד ושלמה ונועם אלישר) לתוצאות המלאות לחצו כאן.
הקבוצה שלי סיימה במקום ה-28 מתוך 64 קבוצות. קיבלנו 6 נקודות ארציות היינו שני מקומות אחרי הקבוצה האחרונה שקיבלה נקודה בינלאומית.
הפעם שיחקתי עם השותף הקבוע שלי רן בן-אפרים. שיחקו איתנו יבגניה ומוניה איתן.
היום נהנתי לשחק ושיחקנו לא רע. לקראת הסוף איבדתי ריכוז ועשיתי שתי טעויות קשות.
הערות
1. לא זיהיתי בין משתתפי התחרות זוגות מחו"ל.
2. היום (3.2) הגעתי 25 דקות לפני תחילת התחרות ולא התקשתי למצוא חניה.
בשיחה עם יו"ר האיגוד דני לונשטין הוא הסביר לי שמצוקת החניה אתמול נבעה מהתאחרות תחרות הבוקר שלא הסתימה כשהגיעו שחקני תחרות הזוגות המעורבים.
בפעם הראשונה בראש העין: תחרות הזוגות המעורבים בפסטיבל הברידג'
בפוסט קודם שכותרתו פסטיבל הברידג' הבינלאומי בתל אביב הפעם בראש העין הצגתי את הדברים שהיו טעוני שיפור בפסטיבל הברידג' הבינלאומי בתל אביב בשנה שעברה בתקווה שישתפרו.
בנוסף לכך הצגתי את הציפיות האישיות או את חוסר הציפיות האישיות שלי מהפסטיבל.
להן הרשמים האישיים שלי מהיום הראשון.
ארגון ותנאים סביבתיים
על סמך היום הראשון אציין בצבע ירוק את הדברים שהשתפרו.
בצבע אדום דברים שעושה רושם שהם פחות טובים משבשנה שעברה.
בצבע כתום דברים שלא השתנו או שהם גרועים יותר מאשר בשנה שעברה.
אציין שקשה להגיע למסקנות נחרצות על סמל יום אחד בלבד.
ארגון התחרות
היו פחות תורים מאשר בשנה שעברה. תהליך ההרשמה היה פושט יותר ומממוחשב יותר. לא נראו תורים ארוכים לקבלת כרטיסים.
מזון
אין ארוחות מעולות, אבל בהשוואה לכלום שהיה בשנה שעברה, זה הרבה יותר טוב.
תנאי הישיבה לאוכל ולסתם דיבורים טובים בהרבה מאשר בשנה שעברה.
רצוי להוסיף עמדות נוספות לשתיה חמה.
תאי שירותים
כל תאי השירותים תקינים בשונה משנה שעברה. אם מוכנים לרדת קומה אחת בבניין, אז מספר תאי השירותים הוכפל.
חסויות
הרושם הראשון שגם השנה אין חסויות ופרסים קטנים של נותני חסויות כפי שזכור לנו עד לפני שנתיים. זה בהחלט סביר במצב המלחמה וההרעה במצב הכלכלי של מדינת ישראל ואזרחיה.
חניה (חניה)
התלבטתי האם לסמן את נושא החניה בכתום או באדום. אתמול (2.2.2025) החניה הייתה כמעט מלאה.
עדיין לא מדובר בתחרויות המושכות מספר גדול של משתתפים כמו תחרות הקבוצות המרכזית או תחרות הזוגות הפתוחה. סביר להניח שיהיו בהן יותר משתתפים ויותר מכוניות.
הגעה למקום התחרות
כמי שכל יום בפסטיבל אני נוסע מירושלים וחווזר לירושלים הופתעתי לטובה ממשך הזמן הקצר שלקח לי להגיע בנסיעה בכביש 6.
אני מניח שזה נכון גם לגבי אנשים המגיעים ממקומות אחרים בארץ באמצעות כביש 6.
בגילי המתקדם הפסקתי לשחק בתחרויות בוקר בפסטיבל. לא קל לשמור על ריכוז בשני מושבים וקל וחומר בשלושה. תחרויות הבוקר מבחינתי אינן טובות מתחרויות ארציות רגילות.
לא בטוח שמה שאני כותב על הגעה במכונית בשעה 14:00 נכון לשעות הבוקר.
לא בדקתי את ההגעה באמצעות רכבת ומערך הההסעות שארגנה ההתאגדות מתחנת הרכבת של ראש העין.
מבחינתי בזבוז הזמן שלי בנסיעה ברכבת צפוי להיות גדול. אצטרך להחליף רכבות ולהמתין להן.
לתל אביב חסכתי מעצמי נהיגה ונסעתי בשילוב של רכבת קלה מליד הבית לתחנת הרכבת של ירושלים ומשם נסיעה לתחנת האוניברסיטה והליכה קצרה ברגל.
אני מניח שזה נכון לפחות לגבי חלק מאלה שמגיעים מחוץ לאזור המרכז לפסטיבל.
התחרויות
משתתפים מישראל
נראה כי יש יותר משתתפים מישראל מאשר בשנה שעברה. גם רבים מהשחקנים המובילים בארץ.
האווירה
לא הייתה אווירת הדיכאון הכללית של שנה שעברה.
האווירה בשנה שעברה נבעה בעיקר מהמצב במדינה.
במצב הנוכחי יש כאלה הרואים אור בקצה המנהרה, למשל: שחרור חטופים מעזה.
נראה שהבידוד של מדינת ישראל בעולם ומצב המלחמה יביאו גם הפעם למיעוט משתתפים בחו"ל.
אתמול זיהיתי רק אדם אחד שאינו ישראלי. מנהל התחרות, אוהב ישראל, מאוריציו דה סאקו מאיטליה.
תחרות הזוגות המעורבים
בתחרות הזוגת המעורבים זכו גיא ממן ואיליה גולדפרב. במקום השני סיימו נטלי סעדה ואילן ברקת ובמקום השלישי עדי אסולין וליאור כהן לתוצאות המלאות לחצו כאן.
הזווית האישית שלי
השותפה שלי ואני השגנו התוצאות מאכזבות 46.26 אחוז. מקום 122 מתוך 169 זוגות.
הסיבה העיקרית הייתה המגבלות שלה בהכרזה בברידג' בכלל ובהכרזת סלאמים בפרט.
גם בשנה שעברה הכרזות הסלאם שלה היו בלתי סבירות בעליל.
לאחר התחרות נתתי לה במתנה את הספר שלי הכרזות סלאם למתחילים פשוט והגיוני.
על פי ההכרזות שלה השנה, נראה שהיא לא קראה את הספר שלי או ספרים אחרים או מאמרים של שחקני ברידג' על הנושא.
ברור לגמרי שהיא לא פתחה את הפרק על Controls.
לא אוכל להימנע מדוגמה. הכרזת סלאם שלה שמתחרה על התואר ההכרזה הכי הזויה שראיתי אי פעם.
ראיתי הרבה הכרזות הזויות ולומר את האמת גם היו לי כמה הכרזות הזיות שהכרזתי.
סלאם הזוי
בדרך כלל אני נמנע מהצגת ידיים עם טעיות קשות של שותף. בחרתי להציג את היד הזו כי יש שחקנים שעשויים ללמוד משהו מהניתוח של ההכרזה הזו.
היד
מהלך ההכרזה
משחק היד
Featured post
יד השנה 2011: הלגמו במיטבו
היד הבאה נבחרה בשנת 2011 כיד השנה על ידי The International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...

-
חוק ה-7 הוא כלל במשחק היד בברידג' בחוזים ללא שליט. החוק מגדיר כמה פעמים לעכב את הקלף הגבוה ביותר, בדרך כלל ה-A בסדרה הארוכה של הירי...
-
לאחר פתיחה של 1NT המשיב יכול לבצע שני סוגים של טרנספר לסדרת מייג'ור: Jacoby Transfer הכרזת ♦ 2 היא טרנספר ל- ♥ . הכרזת ♥ 2 ה...
-
שחקני ברידג' רבים פותחים לפי חוק ה-20 בידיים עם פחות מ-12 נקודות. חוק ה-20 הוא כלל על פיו פותחים כאשר סך הנקודות ומספר הקלפים ...