יום שבת, 30 במאי 2020

אני מלמד ברידג' באינטרנט - אתם מוזמנים להצטרף

אני מלמד ברידג באינטרנט. אני מלמד באופן קבוע שתי קבוצות,  שלימדתי אותן במסגרת שיעורים פרונטליים רגילים. הם לומדים במגבלות הריחוק, הנגזרות מדרישות משרד הבריאות. השיעורים המקוונים מתקיימים באותם ימים באותן שעות בהם התקיימו השיעורים הפרונטליים.

בנוסף אני מלמד כל ארבעה אנשים המעוניינים שיעורי ברידג' מודרך. אין צורך בהתחייבות ליותר משיעור אחד
אם אתם מעוניינים לנסות, אתם מוזמנים לפנות אלי באמצעות דוא"ל: avi.rosenthal@gmail.com או באמצעות טלפון 054-4480616.


אופן הלימוד


1. אני פותח שולחן לימוד באתר ה-BBO. התלמידים משחקים ידיים המחולקות באופן אקראי על ידי האתר.

2. שולחן לימוד מאפשר לי שליטה בקצב המשחק והסברים לתלמידים.
אני משתדל להמעיט בהסברים ולתת להם להנות מהמשחק.

3. לאחר המשחקים התלמידים מקבלים ממני ניתוח של הידיים. אם אני מגלה שיש בעיה בהבנה או בידיעה של נושא שחשוב לשחקנים ברמתם, אני מצרף חומרים כתובים ולאחרונה גם סרטונים

4. במידת הצורך אפשר לשלב שיעורים בזום.

על מנת שתוכלו להתרשם מרמת הניתוח אתם מוזמנים לקרוא ניתוח של אחת מהידיים ששיחקו השבוע התלמידים הקבועים שלי.


היד ששוחקה  

מחלק: מזרח. צפון-דרום פגיעים




ההכרזה

לאחר שתי הכרזות Pass מערב פתח 1. צפון הכריז 1NT עם יד מאוזנת עם 15 נקודות וארבעה קלפים בסדרת הפותח כולל J. לאחר שתי הכרזות Pass מערב הכפיל. ההכפלה של מערב עם 13 נקודות אינה מוצדקת. על פי מהלך ההכרזה יכול להיות שלצפון יש 17 נקודות ולדרום יש 6 או 7 נקודות. בכל מקרה לצפון שיושב אחריכם יש יד חזקה עם 15-17 נקודות.



ניתוח משחק היד


ההובלה של מזרח ב-2 אינה נכונה הוא צריך להוביל בסדרה הארוכה שלו ברביעי מלמעלה, כלומר להוביל ב-5.

אחרי ההובלה בסדרת ה- הכרוז משחק מהדומם נמוך. מערב את ה-Q (שלישי משחק גבוה) והכרוז זוכה ב-Kהכרוז צריך להניח שהנקודות אצל מערב, שהכפיל, ולכן  לא לבצע עקיפות נגד מזרח. אין לו סדרה ארוכה עם שמונה קלפים. בסדרות עם שבעה קלפים אין לו מספיק כוח:
שתי הסדרות עם שבעה קלפים הן: 

1. סדרת ה-, שלמזרח כנראה יש בה J ו-T ואורך, משום שהוא ניסה לפתח אותה. אולי יש לו בה אפילו חמישה קלפים.

2. סדרת ה- בה התערב מערב שהבטיח לפחות חמישה קלפים בסדרה.

בלית ברירה הוא צריך לנסות את סדרת ה-. כאמור לא כדאי לבצע עקיפה שסיכויי הצלחתה נמוכים. במקום זה משחקים  קטן ל-A. אחרי זה משחקים עוד . ה-T של מערב מכוסה על ידי ה-J♥ של הכרוז ואז במפתיע זוכה בלקיחה ה-K של מזרח. גם לכרוז וגם למערב ברור שכנראה אין יותר כניסות ליד של מזרח בסדרות אחרות פרט ל-

לאחר שמזרח זכה ב-K, הכי הגיוני להוביל בקלף היחיד ב-. לו יש קלף יחיד בסדרה והשותף שלו התערב בהכרזה והבטיח לפחות חמישייה בסדרה.  
מהדומם משוחק קלף נמוך. מערב צריך לבצע עקיפה עמוקה באמצעות ה-Tהכרוז זוכה ב-J
הוא משחק A ו-  ל-Tמערב זוכה ב-Qבשלב זה זכה הכרוז ב-3 לקיחות: אחת ב- אחת ב- ואחת ב-.

מערב צריך לשחק . הכי חשוב לכרוז זה הימנעות מכניסה ליד של מזרח ולכן עליו למשוך מיד את ה-A ולשחק  לכיוון ה-K בדומם. ידו של מזרח היא "היד המסוכנת" משום שאם יזכה יוכל למשוך שני קלפי  גבוהים ואז לשחק  גבוה מה-5 לכיוון ה-K של מערב. ה-J של דרום לא יספיק בשביל לעצור את הלקיחות של מערב בסדרה.   
מערב יזכה ב-Aמזרח זורק , תזכורת לחלוקה לא ידידותית של קלפי ה-, שכבר הייתה ידועה.

בשלב זה הכרוז זכה ב-5 לקיחות מתוך שמונה. הקלפים שנותרו הם: 

צפון (הכרוז):

     87
    Q8
      9
       



דרום (הדומם):

      9
       
    87
    J5

מזרח:

       
   97
    JT
    9

מערב:

Q65
     
     
 K7

למערב, שזכה בלקיחה האחרונה יש שלוש תכניות משחק עיקריות.


תכנית 1: לשחק את ה-Q במטרה להגביה את ה- החמישי

התכנית מבוססת על כניסה ליד שלו באמצעות ה-K אחרי ששיחק שני קלפי 
מערב זוכה ב-Q. מזרח חייב לזרוק . על ה- השני מזרח חייב לזרוק . הכרוז זוכה ב-8 בידו. ה-Q תהיה הלקיחה השביעית שלו והחוזה מבוצע ללא לקיחות עודפות.
כמובן שאם מזרח יזרוק  הכרוז יזכה בלקיחה נוספת באמצעות ה- האחרון שבידו.


תכנית 2: לשחק K ואז  נוסף

ב- השני יזכה דרום באמצעות ה-J. צפון צריך לשמור את ה-Q ושני קלפי .
דרום משחק את ה-♠ האחרון שבידו. מערב זוכה ב-Q. נשארו לו רק קלפי . הכרוז יזכה ב-8 בידו וב-Q ויבצע את החוזה עם לקיחה עודפת.


תכנית 3: שילוב שתי האפשרויות

תכנית זו מנסה לשפר את התכניות הקודמות. בתכנית 2 נותר הדומם בדרום עם קלף אחד ב- ועם שני קלפי . החזרה ב- אפשרה את ביצוע החוזה.
בתכנית זו הכרוז מושך את ה-Q ודרום נאלץ לשחק את ה-  האחרון שלו. עכשיו משחק מערב K ו- נוסף. דרום זוכה בלקיחה באמצעות ה-J
הוא נותר רק עם שני קלפי . מזרח יזכה בשתי הלקיחות האחרונות להפלת החוזה. הכרוז זוכה רק ב-6 לקיחות.


טיפ


כשחסרות שתי תמונות בסדרה, כמו בסדרת ה- ביד זו, צריך לבחור איזו עקיפה לבצע: עקיפה רגילה, ביד הזו עקיפה באמצעות ה-Q. או עקיפה עמוקה, ביד הזו באמצעות ה-T
סיכויי ההצלחה של שתי העקיפות דומים אבל עקיפה עמוקה עדיפה במעט.

הדוגמה הזו היא חריגה משום שבדרך כלל הכרוז הוא זה שמבצע את העקיפה והוא אינו רואה את קלפי המגנים. במקרה זה מערב רואה את קלפי ה- בדומם, כולל ה-K בדומם ויודע שה-J ביד הכרוז.  
הבחירה לשחק באופן שבו הוא שיחק נובעת מהידיעה שלא תהיה לו כניסה ליד של מזרח לבצע עקיפה נוספת.












   







        









אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...