פוסט זה עוסק בטיפים טכניים לתלמידים המשחקים בשולחן הדרכה ב-BBO.
הבעיה היא בזבוז זמן רב בגלל בעיות טכניות שיש לתלמידים ובגלל אופן הטיפול שלהם בבעיות. התוצאה היא שהתלמידים מספיקים לשחק פחות ידיים ונהנים פחות.
טיפ 1: הימנעו מכניסה ל-BBO כ-Invisible
אם סימנתם במסך ההתחברות ל-BBO את האות V בתיבה מול המילה Invisible, אתם תיכנסו מבלי שיראו אתכם.
הנזק: כשמורה ירצה "להושיב" את התלמיד בשולחן ההדרכה הוא לא יראה אותו. הוא יצטרך לפנות אליו בטלפון או בוואטסאפ על מנת שלאול אותו מה שם המשתמש שלו. המורה יכול לחשוב שהתלמיד בכלל לא התחבר ל-BBO. התוצאה בזבוז זמן.
טיפ 2: "שבו" לבד במקום שהמורה ביקש מכם לשבת בו
כאשר יש יותר מארבעה תלמידים בשיעור חלק מהתלמידים צופים וחלק מהתלמידים משחקים. המורה כמובן מחליף בין התלמידים לאחר משחק של יד.
המורה מודיע במהלך משחק יד מי יחליף את מי לאחר סיום היד באיזה צד (צפון, דרום, מזרח, מערב).
התלמיד יכול לחכות עד שהמורה יזמין אותו לשבת או לראות שהמורה הוציא מהשולחן את מי שהוא צריך לשבת במקומו ואז ללחוץ על אותו מושב.
הנזק: המורה צריך להקליד מספר אותיות של שם המשתמש של התלמיד. בשביל זה הוא צריך לעבור לתפריט People ולזהות אותו שם. אחרי זה להקליד מספר אותיות משם המשתמש של התלמיד על מנת שהתוכנה תזהה אותו.
כשהתלמיד לוחץ בעצמו כל מה שצריך המורה זה ללחוץ על Accept.
הרבה פחות מאמץ ובעיקר הרבה פחות זמן.
טיפ 3: אין דבר כזה "לא חילקו לי קלפים"
זהו הגורם מספר אחד לבזבוז זמן של המורה ושל התלמידים האחרים.
קורה שכל התלמידים והמורה רואים במהלך המשחק או במהלך ההכרזה, שתורו של תלמיד מסוים הוא לשחק או להכריז.
התלמיד משום מה אינו רואה את הקלפים ו/או את תיבת ההכרזה ואינו יכול לעשות דבר.
התלמיד מחכה לתורו. חבריו כותבים לו: מדוע אתה מתעכב? תכריז!!.
התלמיד מתעלם. בשלב מסוים המורה כותב לו שעכשיו תורו. התלמיד מתקשר טלפונית למורה ומנסה להסביר שהוא "לא רואה קלפים/תיבת הכרזה". השיחה לא נגמרת כשהמורה אומר לו להתנתק ולהתחבר שוב משום שהתלמיד שואל שאלות.
המקור האמיתי של הבעיה ברור לגמרי יש תקלה טכנית או אצל התלמיד או באתר ה-BBO.
לא המורה ולא תלמידים אחרים יכולים לפתור את התקלה.
הפיתרון היחיד הוא התנתקות של התלמיד מהאתר והתחברות מחדש.
התהליך הנכון:
1. התלמיד מזהה את המצב ומתנתק מיד מהאתר.
2. במקביל הוא מודיע למורה.
3. התלמיד מתחבר שוב לאתר.
המורה בוחר האם להמתין לתלמיד או להכניס מיד תלמיד אחר במקומו.
טיפ 4: רק להתחבר ואולי לעשות JOIN
אל תנסו להיכנס לאזורים אחרים ב-BBO. רק תתחברו. אפשר גם ללחוץ על שם המשתמש של המורה וללחוץ על JOIN על מנת לצפות בשולחן ההדרכה שהוא מנהל.
הנזק: בזבוז זמן רב.
התלמיד מתחבר ולוחץ למשל על Competitive.
שרת התחרויות שאליו נכנסים מפורד מהשרת של שולחן ההדרכה. גם אם המורה ילחץ על כפתור ה-People הוא לא יראה את שם המשתמש של התלמיד ולא יוכל להזמין אותו לשחק.
התלמיד מתקשר למורה או שהמורה כותב לתלמיד. התלמיד נשבע בכל היקר לו שהוא התחבר לאתר והכל נראה בסדר. זה לוקח כמה דקות עד שהמורה מזהה שהוא נמצא באזור לא נכון של ה-BBO.
טיפ 5: צמצמו את התקשורת עם המורה לדברים הכרחיים באותו רגע
לנהל שולחן הדרכה ב-BBO הרבה יותר מורכב ודורש משאבים מהמורה מאשר לנהל פרונטלית מספר שולחנות: עליו לעקוב אחרי הנעשה בשולחן. להעיר הערות על המשחק בכתב, לשמור את הלוח עם מהלך ההכרזה לצורך ניתוח עתידי, להעיר הערות פרוצדורליות ועוד. מה "שחסר לו" כדי לא לעמוד בעומס זה להוסיף על זה שיחות טלפוניות או התכתבויות וואטאפ עם תלמיד המתקשר בעניין שולי או לא דחוף. אם אפשר לדחות את הפנייה דחו אותה למועד מאוחר יותר. למשל, לזמן ניתוח הידיים בזום לאחר השיעור.
הנזק: בזבוז זמן רב ופגיעה בריכוז של המורה.
טיפ 6: השתמשו בכפתור ה-Claim
קורה לא מעט פעמים שהכרוז נותר רק עם קלפים שתמיד יזכו בלקיחות. למשל: 3 קלפים בשליט כשליריבים כבר לא נותרו קלפי שליט והוא יודע את זה כי אף אחד לא שרת בסדרה בלקיחה הקודמת.
דוגמה אחרת: נותר לו קלף אחד בשליט ולאף שחקן אחר כבר לא נותר קלף בשליט ויש לו AKQ.
אין ספק שהכרוז יזכה בכל יתר הלקיחות.
הוא יכול, כמו שעושים תלמידים, לשחק את כל הקלפים.
ייתכן שתלמידים אחרים, שלא ידעו שזה המצב, יחשבו לפני שישחקו קלף.
הוא יכול גם לעשות Claim, כלומר: לתבוע את כל הלקיחות.
בשביל זה קיים כפתור ה-Claim. לאחר הלחיצה הקלפים של התובע חשופים לעיני כל. אם המגנים מאשרים את התביעה, המשחק הסתיים וכל הלקיחות הן שלו.
הנזק: בזבוז זמן רב של משחק חסר משמעות.
השורה התחתונה
אם תאמצו את ההמלצות או ההנחיות לעיל, תחסכו זמן רב ותוכלו לשחק עוד 2-3 ידיים בשיעור.
תחסכו גם עומס מהמורה שיוכל להתמקד במה שבאמת חשוב.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה