יום ראשון, 8 במרץ 2015

מי צריך קונבנציות? - לטפס על שיח נמוך מדי עם Bergen Raises


 
 
 
 
ביצעתי חוזה של 3 בתחרות. אני יודע שאתם לא מתרשמים. אולי תתרשמו קצת יותר כשאספר לכם כמה קלפים בסדרת ה- היו ביד שלי וכמה בדומם.

אני החזקתי שלושה קלפים בסדרה: KQx
בדומם היו שני קלפים בסדרה: Tx

אולי אפילו מדובר בשיא. לבצע חוזה בגובה 3 עם חמישה קלפים בסדרת השליט. עוד שיא מהשיאים הלא חשובים. בהמשך תבינו מהר מאד, עד כמה הוא לא חשוב.

אם קראתם את הפוסט: מי צריך קונבנציות? -לטפס על עץ גבוה עם Bergen Raises, ראיתם מה קורה שאחד השותפים שוכח קונבנציה שקבעו לשחק וחושב שההכרזה היא טבעית.

דבר דומה קרה גם ביד הזו, אלא שהפעם טיפסנו נמוך מדי. לאחר שתי הכרזות Pass, השותף שלי פתח 1. היריב שאחריו הכריז Pass.

הכרזתי 3. לפי קונבנציית Bergen Raises, שהשותף ואני משחקים, ההכרזה מראה תמיכה של ארבעה קלפים ב- עם 9-11 נקודות. זה בדיוק מה שהיה לי.

השותף נשאל לפירוש ההכרזה והסביר: יד חלשה עם אורך ב-. כולם הכריזו Pass והפכתי לכרוז.

כיצד ביצעתי את החוזה?

 
ההובלה הייתה ב-. זכיתי ב-A שבדומם. מיהרתי לשחק את ה-A ואת ה-K מהדומם. למזלי, לכל אחד מהיריבים היו שני קלפים בסדרה זו (כזכור לי ולשותף תשעה קלפים). 

עכשיו שיחקתי את ה-Q לעקיפה. ביד שלי היו ה-A וה-J ושני קלפים נוספים. שוב היה לי מזל העקיפה הצליחה. שיחקתי את ה- האחרון מהדומם. כיסו ב-K. זכיתי ב-A וזכיתי ב-J.  

עד עכשיו זכיתי בשש לקיחות. לא הייתה לי ברירה אלא לשחק   ולתת ליריבים חיתוך וזריקת מפסיד (ruff and discard). כנראה שמישהו בחר לזרוק קלף לא נכון. כששיחקו את קלפי ה-, הצליחו להגביה את ה-8, שבידי. זו הייתה הלקיחה השביעית שלי.

אגלה לכם שה-A ישב לפני ה-KQx שלי. ה-K וה-Q השלימו את תשע הלקיחות שהייתי צריך על מנת לבצע את החוזה.

מדוע זה אולי שיא אבל בטוח חסר חשיבות?

כל השחקנים האחרים היו בחוזה של 4 שאי אפשר לגעת בו. הייתי היחיד שביצע חוזה של משחק חלקי כשכולם מבצעים משחק מלא. קיבלתי את התוצאה הגרועה ביותר.

הערה לסיום
חוקי הברידג' התחרותי מחייבים אותי להגיד שהכרזת ה-3 שלי לא הייתה טבעית, אלא קונבנציית Bergen Raises. זה בדיוק מה שעשיתי לפני שהתחלנו לשחק.

זוכרים את היד בפוסט שיאים לא חשובים? הסיבה היחידה לכך שהצלחתי לזכות בשבע לקיחות עם שבעה קלפים (מחולקים 4-3 בשתי הידיים) באותה סדרת ה-, שהייתה גם שם סדרת השליט, הייתה הגנה לא טובה.

מתהליך ההכרזה אפשר היה להבין, שיש לי, קרוב לוודאי, פחות משמונה קלפים בסדרת השליט ולכן חשוב להוביל הובלה פסיבית בסדרת השליט ולשחק  בכל פעם שההגנה זוכה בלקיחה.

לאחר שהבהרתי שההכרזה שלי אינה טבעית, זה בדיוק מה שההגנה הייתה צריכה לעשות גם ביד הזו. גם עם כל המזל שהיה לי, הייתי נכשל בביצוע החוזה.



תגובה 1:

  1. ברגן היא אחת הקונבנציות שכולם מלמדים הפוך.
    במקום להכריז 3ד עם 6-7 ו3ק עם 8-11 (חלש מכריז יותר גבוהה לא?) כול העולם מלמד הפוך
    ואז כל פעם שאני מתישב מול מישהו והוא רוצה לשחק ברגן אני צריך לשאול נכון או הפוך....

    השבמחק

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...