יום שבת, 4 ביולי 2015

להכריז בגובה 3 עם ארבעה קלפים



הכרזתם פעמיים Pass. גם השותפה שלכם הכריזה פעמיים Pass. שתי היריבות הכריזו. האם תתערבו בהכרזת 3 כשאתם מחזיקים: K765תתפלאו, אבל זה בדיוק מה שעשיתי ביד 8 במושב השני, בתחרות הארצית ברמת השרון (4 ביולי 2015). ההכרזה היצירתית השתלמה לי, לכאורה, כאשר ביצעתי את החוזה עם לקיחה עודפת. התוצאה על היד הייתה פחות מ-30%.

מערב הכריזה 1. הכרזתי Pass.  מזרח הכריזה 1NT מחייב לסיבוב אחד של הכרזה, בשיטת ההכרזה 2 על 1 מחייבת למשחק מלא. לאחר Pass של שותפתי, הכריזה מערב 2. לאחר הכרזת ה-Pass שלי הכריזה מזרח §3.

לאחר שתי הכרזות Pass, הכרזתי 3. מערב הובילה ב-9  ושותפתה שיחקה את ה-3. זכיתי ב-T. מיהרתי לשחק  קטן לכיוון הדומם. ההגנה זכתה בשתי לקיחות בסדרת השליט וב-A.

עכשיו הזמן לראות את היד, המופיעה מתחת לשורה זו.  





מה אומרת הכרזת §3 של מזרח במצב זה?  
להבנתי הכרזה כזו שוללת שני קלפים בסדרת ה-, שוללת שלושה קלפים בסדרת ה- ומראה יד מקסימלית (10-11 נקודות), המרוכזות ברובן או כולן בסדרת ה-§.
זוהי גם הסיבה לכך שבמצב של Balancing, עם 14 נקודות ועם Void ב-§ כשגיליתי את ההסתברות הגבוהה להתאמה ב-, על סמך הכרזות היריבים החלטתי להכריז 3.

לא קשה לראות שהיד שהחזיקה מזרח, אינה מתאימה למה שחשבתי שמתארת ההכרזה שלה. יש לה רק 7 נקודות ויש לה שני קלפים ב- ההכרזה הנכונה היא 2. 

כפי שמתחלקים הקלפים זה היה נגמר רע. אם אני משאיר את מזרח בחוזה של §3, היא נכשלת בביצוע החוזה.  








6 תגובות:

  1. איך זו הכרזה לא נכונה של היריב?!?

    ראשית אני בכלל לא בטוח שהיא מראה את מה שאתה אומר שהיא מראה.
    1. מה היא אמורה לעשות אם אותה היד עם 7 נקודות רק ספיד אחד פחות ודיאמונד אחד יותר?
    לדעתי אין קשר בין טווח הנקודות שאתה מתאר (10-11) להכרזה.
    2. מה היא אמורה לעשות עם אותה היד רק הארט אחד פחות וקלאב אחד יותר?
    היא אמורה להכריז 2 קלאב מחייב למשחק מלא עם 7 נקודות או שהיא אמורה להסתיר סדרה של 8 קלאבים ולהגיד 2 ספיד עם דבלטון?
    3. לדעתי הכרזת 3 קלאב שלה בסדר גמור. יכול להיות שבטופ בוטום יש שחקנים שיכריזו במקומה 2 ספיד אבל זה בטח לא שגיאה להכריז 3 קלאב.
    4. לדעתי 3 קלאב מראה 6 קלאבים או יותר ויד לא מחייבת - וזהו.


    שנית - אני בכלל לא מבין איך מצאת התאמה בדיאמונד....
    לשיטתך יש ליריבה אחד לפחות 9 קלפים במיגורים (אולי 10) ולשניה יש לפחות 6-7 קלאבים ולכל היותר 3 קלפים במיגורים. לא יכול להיות לה 1-2-4-6 עם AQJX בדיאמונד אחריך?
    לא סביר שלפותחת שיש 5-4 במיגורים המינורים מתחלקים 3-1 עם שלוש דיאמונדים (אתה כבר יודע על הקלאב הארוך?)

    לסיכום יצא לך פוקס מטורף -
    מצאת את השותף עם 5 דיאמונדים ומספיק שכל בשביל לא להגיד 4 דיאמונד או משהו.
    הדיאמונדים התחלקו 2-2.
    היריבים שלך לא מצאו את החיתוך (או הגבההת המלכה שליט) בדיאמונד....
    ולמרות הפוקס המטורף קיבלת 30% על היד שלא הגיע לך.

    מסקנה - לפעמים שחקן עושה טעות. נענש עליה ומקבל 30% עד היד ועדיין חושב שהוא צודק... ואפילו כותב על זה טור בבלוג

    השבמחק
  2. נצר, תודה על תגובתך. אני עדיין משוכנע לחלוטין שעם 7 נקודות מזרח צריך להכריז 2 ספייד ולא 3 קלאב. במהלך ההכרזה השחקנים אינם רואים את הקלפים ולכן אנחנו עוסקים בהסתברויות ולא במה שרואים בידיים פתוחות. יש לו התאמה וודאית של 7 קלפים לפחות בספייד ויש לו שני ספוטים (8 ו-9). אי אפשר לשלול גם מצב בו למערב 6-5 או 6-4 בסדרות המייג'ור בו יש התאמה של שמונה קלפים בספייד. ההסתברות לחלוקה של קלפי המגינים בספייד הן: 3-3 - 36% ו- 4-2 - 48%. סביר שלשותפו יותר מנכבד אחד.
    יש הסתברות גבוהה להתאמה בדיאמונד ביני ובין השותפה שלי. כפי שהצגת מצב קיצוני של חלוקת דיאמונדים, אפשר להציג מצב קיצוני של חלוקת קלאבים, שאגב אינו רחוק מהמציאות.

    השבמחק
  3. אפשר להסתכל על זה בצורה הבאה:
    השבה של 2 ספייד על ידי המשיב תגרום לכך שהיד שלו תהיה שווה 0-1 לקיחות
    תשובה של 3 קלאב תתן ביטוי חזק יותר ליד שלו והכי חשוב תפתור לו את בעיית המעברים (בחוזה של 2 ספייד אתה כמעט ולא תוכל לשחק מהדומם בעוד חוזה של 3 קלאב יתן לך כניסות לשתי הידיים)

    זוהי הסיבה שעושים טרנספר עם אפס נקודות (כאן ביד הזאת מתבצעת אותה החשיבה)

    השבמחק
  4. אפשר להסתכל על זה בצורה הבאה:
    השבה של 2 ספייד על ידי המשיב תגרום לכך שהיד שלו תהיה שווה 0-1 לקיחות
    תשובה של 3 קלאב תתן ביטוי חזק יותר ליד שלו והכי חשוב תפתור לו את בעיית המעברים (בחוזה של 2 ספייד אתה כמעט ולא תוכל לשחק מהדומם בעוד חוזה של 3 קלאב יתן לך כניסות לשתי הידיים)

    זוהי הסיבה שעושים טרנספר עם אפס נקודות (כאן ביד הזאת מתבצעת אותה החשיבה)

    השבמחק
  5. חן, תודה על תגובתך. בעקבות התגובות החלטתי להוריד את השורה התחתונה בסוף הפוסט. אני עדיין חושב שההכרזה הנכונה היא 2 ספייד. הכרזה בגובה 3 בסדרת מיינור מסוכנת כאשר השותף הראה את שתי סדרות המייג'ור ו 12-14 נקודות ולך שבע נקודות. הנקודות מתחקות בערך שווה בשווה בין שני הצדדים , כמו במצב קלאסי של הכרזת Balancing. נדמה לי שגם בספייד עשויים להיות מעבר או שניים. למשל באמצעות חיתוך ההארט השלישי ביד הקצרה ואם לשותף יש K דיאמונד וה-A לפני היד ארוכת הקלאבים, גם ה-Q דיאמונד . תהיה כניסה ליד.

    השבמחק
  6. אבי, הייתי מוריד את כל הפוסט...
    ההכרזה שלך בודאות שגויה.
    לפי החשבון שלך יש להם פיט 6 בהארט וספיד ופיט 8 בקלאב אז במקרה הזה יש לנו פיט 7 בדיאמונד (יש לנו 26 קלפים בשתי הידים מתוכם 7 בכל מייגור ו5 בקלאב)
    שנית אני די משוכנע שכמעט אף שחקן לא משחק את זה כ10-11נקודות או כמשהו שבהכרח שולל דבלטון ספיד
    ושלישית אתה צריך כל כך הרבה כדי ש3 דיאמונד יהיה טוב
    (שלא יהיה להם 3 נ״ט. כי אז פס כבר טוב, שלא יהיה להם 5 קלאב. שכן יהיה להם 3 קלאב. שלא תהיה לנו התאמה בהארט (בהחלט יכול להיות). שלא תהיה להם התאמה במיגור כי אולי עזרת להם למצוא אותה.... ש3 דיאמונד כן טוב. שהשותף לא יתלהב פתאום וישים אותי ב5 דיאמונד, שלא יכפילו, שאם הכפילו השותף שמחזיק עכשיו מיליון דיאמונדים לא ישים רידאבל.... בקיצור המון המון דברים טובים)

    השבמחק

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...