יום שבת, 24 בפברואר 2018

זיא- Meckstroth נגד הלגמו-הלנס בתחרות השנייה של European Winter Games במונאקו



עד אתמול (23 בפברואר) התקימה תחרות הקבוצות החזקה European Winter Games במונאקו. השתתפו בתחרות שחקנים רבים מצמרת הברידג' העולמית. זוהי תחרות קבוצות. זכתה בה קבוצת  Mahaffey שניצחה בגמר את קבוצת Team Ventin בתוצאה 90:95. לתוצאות לחצו על הקישור הבא.  

בקבוצה המנצחת שיחקו שני זוגות: האמריקאים זיא מחמוד עם Jeff Meckstroth והזוג הנורווגי Boye Brogland ו-Espen Lindquist.  הנורווגים הם זוג המשחק קבוע ביחד.  Meckstroth משחק לרוב עם שותפו הקבוע אריק רודוול. 
בקבוצה שהפסידה בגמר שיחקו שחקן פורטגזי ושחקן ספרדי ושלושה שחקנים מנבחרת שוודיה.

במוקדמות צפיתי במשחקה של הקבוצה המנצחת נגד הקבוצה הבכירה של מונאקו. 
בקבוצה ממונאקו שיחקו שלושה זוגות: הלגמו-הלנס, אולי הזוג החזק בעולם, צימרמן-מולטון וזוג האיטלקים המתאזרחים החדש לאורה-ורסאצ'ה. לאורה וורסאצ'ה שיחקו שנים רבות בנבחרת איטליה. ללא ספק צימרמן, הספונסר של הקבוצה, ומולטון הם הזוג החלש בקבוצה. 

משום מה, במשחק נגד הקבוצה החזקה שזכתה בתחרות, בקבוצה ממונאקו לא שיחקו באותו מפגש לאורה וורסאצ'ה. אחרי 9 ידיים הובילה קבוצת Mahaffey בתוצאה 0:71. רק ביד העשירית והאחרונה הצליח הלגמו, בעיני רבים השחקן הטוב בעולם, להביא תוצאה חיובית לקבוצתו. התוצאה הסופית: 10:71

זיא מחמוד, הפקיסטני לשעבר, הוא אחד מהשחקנים המבריקים והטובים בעולם. על הביוגרפיה המרתקת שלו כבר כתבתי בפוסט אחר. זיא נולד בשנת  1946 בגילו המבוגר הוא כבר עבר את השיא, למרות זאת הפעם שיחק היטב.

ביד הבאה נגד הלגמו והלנס, פתח Meckstroth בצפון בהכרזת 1. הלנס הכריז 1NT. ההכרזה מתארת יד מאוזנת עם 15-18 נקודות עם עוצר אחד לפחות ב-. זיא עם 9 נקודות בחר להכפיל. לאחר שלוש הכרזות Pass זה היה החוזה הסופי. 

לאחר הובלה ב-, הלנס עם יד מינימאלית של 15 נקודות ושני קלפים עם עוצר אחד ב-נפל פעמיים במצב פגיע.
בשולחן השני שיחקו הנורווגים במזרח-מערב בחוזה לא מוכפל של 2


הכרזת ה-1NT של הלנס היא גבולית עם יד מינימאלית ושני קלפים ב-. אפשרות אחרת היא הכרזת Double. 
זהו Takeout Double. לטעמי עם היד של הלנס עדיף להכריז
Double.

לאחר ה-1NT והכפל מדרום, הלגמו במערב אולי צריך למצוא אפשרות לבריחה עם 5 הנקודות שלו. במקרה כזה עליו להראות שיש לו חמישייה ב- על פי שיטת המילוט שהם משחקים. אבל הלגמו אינו יודע האם לשותף שלו יש 15 נקודות (מחייב בריחה) או 18 נקודות (למה לא להשאיר את החוזה המוכפל?).  

איני יודע האם על פי שיטת ההכרזה של הלגמו והלנס יש גם למכריז ה-1NT אפשרות לברוח מהחוזה המוכפל. אם יש לו, הלנס אולי צריך לברוח. הוא אינו יודע האם להלגמו יש 5-6 נקודות או יותר.  

יכול להיות ששניהם חושבים שיתכן שזיא משתמש שוב ב-Partner Double שלו ואז בודאי שלא צריך לברוח. 
הפעם ה-Double של זיא היה מעניש.

3 תגובות:

  1. רק חבל שיש לו תשע נקודות וזה דאבל נורמלי...

    השבמחק
  2. לזיה יש 9 נקודות וספוטים. זה דאבל אגרסיבי אבל לא בילתי סביר

    השבמחק
  3. אכן הייתה טעות שלי. תודה לאלה שהסבו את תשומת ליבי. הטעות תוקנה... אני מקווה.

    השבמחק

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...