יום שבת, 26 במאי 2018

הכרזה שלא היכרתם: להכריז Pass במצב של Balancing


אתמול נכשלנו, שותפי ואני, בשלבי הגמר של אליפות הארץ לסניורים. עשינו תוצאה גרועה בגמר ב'. 

באליפות זכו יורם בבלי ויצחק עזרא. אחריהם יורם ובתיה אגוזי ויוסי אנגל ויוליאן פרידריך. לתוצאות המלאות של גמר א' לחצו  כאן
  
במצב של Balancing כל השחקנים, חוץ ממני, הכריזו במזרח. אני הייתי היחיד שקרא Pass.



לאחר שלוש הכרזות Pass הכריז יוסף אורן בדרום 1. ההכרזה הוסברה כשני קלפים לפחות בסדרה. 
לאחר שתי הכרזות Pass נוספות הגיע תורי להכריז במצב של Balancing. 

על פי התאוריה, הנקודות מתחלקות בערך 18-22 בין שני הצדדים בהסתברות גבוהה ולכן צריך להוסיף 3 נקודות ליד שלי ולהכריז. בהוספה כזו של נקודות יש לי יד קלאסית להכרזת Takeout Double

אז מדוע בכל זאת קראתי Pass?

1. במקרה הספציפי הזה לצד שלנו לא  יכולות להיות יותר מ-20 נקודות. לצד השני יכולות להיות יותר נקודות.

2. אנחנו פגיעים וגם היריבים פגיעים. למה שאנחנו ניפול פעם אחת במשחק חלקי ולא היריבים?
לו אנחנו לא היינו פגיעים והיריבים כן קרוב לוודאי שהייתי מכפיל.

3. יש גם מצבים שלפותח יד חזקה והנקודות לא מתחלקות שווה בשווה. 
במקרה כזה אני עלול לשלם מחיר יקר על ההתערבות במכרז. זהו בדיוק מה שקרה לי כמה ידיים קודם. כשיובל לובינסקי ביצע נגדנו משחק מלא של 4 (עם לקיחה עודפת).
אחרי שפתח, השותפה שלו הכריזה Pass עם יד מיוחדת של 5 נקודות. לא מעט שחקנים לא מכריזים עם היד הזו. אחרי Reverse bid של יובל ב- היא סגרה ל-4

4. יש לי נטייה להכריז Pass כשיריבים פותחים 1 המבטיח שני קלפים בלבד. הכרוז עשוי להיות קצר ב-.
בדרך כלל אני עושה את זה כשלי יש לפחות ארבעה קלפים בסדרה. הייחוד של היד הזו הוא שאני עם קלף יחיד בסדרה. חשבתי שהשותף עשוי להיות ארוך בסדרה. אם השותף ארוך ואני מכפיל, היריבים יברחו להתאמה טובה יותר.

5. במצבנו הרע בתחרות רציתי לנסות להרוויח כמה אימפים בהליכה נגד ה-Field.

הייתי מודע לזה שההחלטה שלי היא כנראה החלטה לא נכונה בהיבט ההסתברותי, אבל אחרי חשיבה ארוכה החלטתי לקבל אותה בכל זאת.

שימו לב שאת כל מה שאני כותב כאן חשבתי ליד השולחן. באופן טבעי זה לוקח זמן ולכן הכרזת ה-Pass שלי באה אחרי משחבה ארוכה.

התוצאה
הכרוז נפל פעמיים. בתרשים היד שצרפתי אתם יכולים לראות את התוצאות בשולחנות האחרים. הרווחנו על היד הזאת רק IMP אחד. לו לא היו מבצעים בצד שלנו חוזה של 3NT, שאני לא מצליח לראות כיצד מבצעים אותו אחרי הובלה טבעית ב-, כנראה שהיינו מרוויחים יותר. 

הערה
בספר החוקים החדש, אותו אני לומד בקורס מנהלי תחרויות, יש סעיף של נימוסים והליכות בברידג'. מומלץ מאד ליוסף אורן, שהיה הכרוז ביד עליה כתבתי ללמוד אותו היטב. 
כששחקן שאני מגיע לשולחן שלו כבר רב עם שני הזוגות שהגיעו לפנינו לשולחן ומרשה לעצמו לדבר אלי באופן החצוף במיוחד שהוא דיבר, זהו בדיוק מה שהשחקן הזה צריך לעשות. 

אף אחד לא הסמיך אותו להעיר לי באופן מעליב, לא ענייני ומתנשא על מחשבה ארוכה. הסברתי לו את מה שכל שחקן בתחרויות מתחילים יודע: אם אתה חושב שחשבתי מחשבה ארוכה, קרא למנהל התחרות. הוא גם לא יכול להגיד לי באמצע משחק היד שהוא יגיד לי כיצד לשחק אם אני לא יודע איך (לא שהייתה בעיה אמיתית שלא ידעתי איך).



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...