יום ראשון, 24 ביוני 2018

תחרות ה-IMP בפסטיבל: Exclusion


אתמול היה לי יום עמוס במיוחד בפסטיבל הברידג' הבינלאומי בתל אביב. שיחקתי בתחרות זוגות גברים ובתחרות זוגות IMP של שני מושבים.

בתחרות זוגות IMP עשינו שותפי רן בן-אפרים תוצאה בינונית של 0 אימפים.
במקום הראשון זכו גנדי ליפין ורומן ברודובסקי ואחריהם אריה סולניק ובנימין בנקר. במקום השלישי סיימו אדריאן שוורץ וניר גרינברג. לתוצאות המלאות לחצו כאן.

מבחינתנו היו שני מושבים שונים בתכלית. הראשון היה "רכבת הרים" עם ירידות ועליות רבות. ביצענו טעויות קשות רבות, כך שתוצאה של מינוס 6 אימפים הפתיעה אותי מאד לטובה. 

במושב השני שיחקנו הרבה יותר סולידי ללא הרבה טעויות קשות. הרווחנו מספר אימפים קטן בהרבה ידיים באמצעות הגנה טובה. גם כמה מהיריבים שלנו הכריזו ושיחקו היטב ולקחנו לנו אימפים בודדים על ידיים.
הופתעתי לרעה מהתוצאה של פלוס 6 אימפים.

היד הרעה ביותר הייתה יד 6 במושב הראשון שהיו בה תוצאות קיצוניות. המרוויחים הגדולים היו אלה שהיו בחוזה מוכפל של 7.

אנחנו הפסדנו 14 אימפים.





לאחר Pass של מזרח, החלטתי לפתוח בדרום 1 עם 10 נקודות ויד חלוקתית כשהיריבים פגיעים ואנחנו לא. לאחר Pass של מערב הכריז שותפי 1. הכרזתי 1.
שותפי טעה והכריז 2. הכרזה לא מובנת לי, משום שאנחנו משחקים XYZ. במצב כזה, לפי השיטה שלנו 2 היא הכרזה המחייבת למשחק מלא.
הכרזתי 3. השותף שלי הכריז 4NT וגילה שיש לי קלף מפתח אחד. הוא הניח שזה ה-A. והכריז 6NT. הוא הניח זאת משום שטעה וחשב שהכרזת ה-2 שלו היא צבע רביעי ואני שללתי עוצר ב- משום שלא הכרזתי 3NT.
כמובן שזו הנחה שגויה. קלף המפתח שלי עשוי להיות גם K. הכרזת הכפל של מזרח לא הדליקה אצלו נורה אדומה. מזרח זכה ב-AK להפלת החוזה.


איך צריך להכריז?

ברגע שאני הכרזתי 1 נקבעה סדרת השליט. יש רק שני קלפים שמעניין אותו האם הם ביד שלי: A ו-K. אם שני הקלפים האלה בידי, קשה לחשוב על תסריט שבו חוזה של 7 אינו מבוצע.

איך בודקים את זה? השותף ואני משחקים קונבנציה שנקראת Exclusion. כבר כתבתי פוסט על הנושא הזה. 
לקריאה לחצו: Exclusion. השותף צריך להכריז מיד 5. זוהי שאלה על קלפי מפתח למעט ה-A. הוא מגלה שיש לי 2 קלפי מפתח ביד. בדיוק שני הקלפים שהוא צריך. הוא מכריז מיד 7.


מדוע אין היגיון בהכרזה טבעית של 5?

בברידג' מודרני מתקדמים לאט בידיים חזקות. אין שום היגיון בהכרזה טבעית מידית בגובה 5 כשייתכן שיש 3NT או אולי סלאם.


הערה קטנה על שותפות

המודל שלי לשותפות הוא פייטרו פורקה. פורקה, שיחק בקבוצה הכחולה, נבחרת איטליה של שנות ה-50 עד ה-70 במאה הקודמת, אולי נבחרת הברידג' הטובה בכל הזמנים. הוא לא רק שחקן גדול, אלא גם שותף למופת.

לשותפים שלו היה מותר לבצע טעויות גדולות ביותר. היות שמדובר היה בשחקנים בצמרת העולמית זה לא קרה הרבה, אבל לכל אחד זה קורה.
לשותפים שלי זה  קורה יותר אבל גם לי זה קורה יותר.







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...