יום ראשון, 7 ביולי 2019

פינת החוק: מידע חוקי


בפוסט פינת החוק: מידע לא חוקי סיפרתי על יד מתחרות ארצית בה העביר לי שותף מידע לא חוקי. הוא לא עשה זאת במתכוון אבל הבעות פניו גילו לי את היד שלו. 
כמובן, ש/לא השתמשתי במידע וקיבלתי תוצאה גרועה במיוחד על היד הזו. 

בתחרות ארצית שהתקיימה אתמול העברתי מידע על היד שלי לשותף. הפעם המידע היה חוקי לגמרי והשותף היה יכול לעשות בו שימוש. 
פוסט זה נותן לי את ההזדמנות להסביר מדוע. 

המפתח לכך שהמידע שהעברתי הוא חוקי הייתה העובדה שאנחנו היינו "הצד החף".

מה פירוש המונח "הצד החף"?

המונח מתאר מצב בו ביצע אחד מהיריבים עבירה, במתכוון או שלא במתכוון. אנחנו לא ביצענו עבירה כלשהי. 

מידע שהתגלה וקשור לעבירה הוא מידע חוקי לצד החף והוא רשאי לעשות בו שימוש. 
כפי שהבנתם מהפוסט הקודם, המידע הזה הוא מידע אסור לשותפו של עובר העבירה.

לדוגמה מגן הניח קלף ונפל לו מהיד A מסדרה אחרת. היריבים והשותף שלו ראו את הקלף. המידע שה-A נמצא אצל אותו שחקן הוא מידע שהכרוז יכול לעשות בו שימוש משום שהכרוז לא ביצע עבירה כלשהי. למגן השני אסור להשתמש במידע.

מה קרה בשולחן שלנו?


השותף שלי פתח 1. היריב הוציא כרטיס Stop והכריז 2. אני החזקתי בקלף יחיד ב-, שלושה קלפים קטנים ב-, חמישה קלפים ב- כולל ה-Q וה-8 וארבעה קלפים ב- כולל ה-K וה-J. בגלל שהיינו במצב פגיעות "ירוק" (היריבים פגיעים ואנחנו לא) שקלתי להתערב במכרז. 

שאלתי את שותפתו של המכריז על משמעות הכרזת 2 בקפיצה בשיטת ההכרזה שלהם.
קיבלנו הסבר שזו יד חלשה עם שישה קלפים ב-. הכפלתי. זהו סוג של Negative Double. אני מראה יד של 4-4 או 5-4 בסדרות המייג'ור. היריבה שאחרי היססה הוציאה Pass ולפני שהניחה אותו, אמרה שהיא צריכה לקרוא למנהל התחרות. 

היא הסבירה למנהל התחרות שהיא טעתה בהסבר שלה: 2 זו הכרזה המראה 5-5 בסדרות המייג'ור. 

מנהל התחרות פעל על פי חוק 21 -מידע מטעה סעיף ב' והתיר לי לשנות את הקריאה שלי בגלל ההסבר המתוקן. 
החלפתי את ה-DBL ב-Pass.
השחקנית שאחרי בחרה להכריז 2. 
לשותף שלי היו Kx ושבעה קלפים ב-

מקריאת ה-DBL שלי ומהחלפתה ב-Pass אחרי שניתן לי הסבר המראה סדרות מייג'ור, ברור לשותף שלי שיש לי לפחות 4-4 בסדרות המייג'ור.

המידע הזה הוא מידע שהשותף יכול לעשות בו שימוש ולקרוא Pass. הוא יודע שבמקרה הגרוע ביותר מבחינתנו יש לנו 6 קלפים בסדרת השליט. במקרה פחות גרוע, כפי שאכן היה, יש לנו שבעה קלפים בסדרת השליט.







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...