יום ראשון, 1 בדצמבר 2019

שיאים לא חשובים ודברים חשובים יותר

מי שעוקב אחרי דווחים מליגת הכדורסל של ה-NBA שומע על שיאים אישיים וקבוצתיים. במקרים רבים הם ביזריים ולא חשובים. 
כך למשל, במה עדיף שחקן שקלע במשך עשרה משחקים רצופים 30 נקודות או יותר וקבע שיא על פני שחקן שקלע במשך חמישה משחקים רצופים 30 נקודות או יותר. היה חולה במשחק השישי ולא קלע 30 נקודות ואחר כך קלע 30 נקודות או יותר במשך חמישה משחקים נוספים?

מה כן חשוב? לרוב השחקנים חשובה טבעת אליפות. שחקנים וותיקים ברמה גבוהה, שלא זכו באליפות, מוכנים לוותר על הרבה כסף תמורת הצטרפות לקבוצה עם סיכויים לזכות באליפות. 
יש חשיבות לזכייה במספר אליפויות. יש משמעות לתפקידו של השחקן במקרה של זכייה כזו (כוכב, שחקן משמעותי או שחקן ספסל שכמעט ולא משחק).


שיאים לא חשובים בברידג'


ההקדמה הזו נועדה לספר לכם על שיאים אישיים לא חשובים שהשגתי בברידג'. 
פעם זכיתי בשבע לקיחות בסדרת ה-  שהייתה סדרת השליט. השליטים בידי ובדומם התחלקו 4-3. זכיתי בכל אחד מהם בלקיחה באמצעות חיתוך.
ברור לגמרי שהייתה הגנה גרועה. שחקנים טובים היו משחקים  בכל פעם שהייתה להם הזדמנות במהלך המשחק ומונעים ממני שבע לקיחות בשבעה שליטים.

בתחילת דרכי השגתי עם הבן שלי את התוצאה הכי טובה בכל הזמנים בתחרות לדרגות נמוכות בפסטיבל הבינלאומי בתל אביב.
זה היה באמת מרשים לו היה מדובר בתחרות הזוגות המרכזית ולא בדרגות נמוכות. 

בחודש נובמבר השגתי שיא אישי לא חשוב: המספר הרב ביותר של נקודות ארציות בחודש אחד. השגתי 64 נקודות ארציות בשתי תחרויות. 35 נקודות בתחרות הזוגות הפתוחה בפסטיבל הים האדום באילת ו-29 נקודות בליגה

הנקודות האלו צמצמו את מספר הנקודות הארציות החסרות לי לדרגה הבאה מכ-350 נקודות לקצת פחות מ-300 נקודות. נקודות ארציות אינן מכשול עבורי לדרגת רב אמן ארד. צבירה שלהן היא רק שאלה של זמן. אולי צמצמתי אותו בחצי שנה או שנה.
לא ממש חשוב כשגם הדרגה הבאה אינה חשובה.  
יש דברים שעבורי חשובים יותר מברידג', אבל גם אם מצמצמים את ההקשר לברידג', בלבד דרגת רב אמן ארד אינה מה שחשוב לי.

מהטקסט לעיל בוודאי הבנתם שמה שחשוב הוא סובייקטיבי: מה שלא חשוב לי חשוב למישהו אחר ולהיפך. 
מה שמביא אותי למה שחשוב לי בברידג'.
בפסקה הבאה אתעלם ממה שחשוב לי כמורה לברידג' וכותב על ברידג' ואתמקד רק במה שחשוב לי כשחקן.

מה חשוב לי בברידג'?


כמובן שההנאה מהמשחק חשובה לי ביותר. כשמדובר בהישגים, חשוב לי להשיג תוצאות טובות בתחרויות גדולות וחזקות, למשל: אליפויות הארץ ובפסטיבלים הבינלאומיים בתל אביב ובאילת. 

החלום הוא להיות בין שלושת הראשונים בתחרות כזו. הכי קרוב לכך שהגעתי בינתיים היה מקום שישי בזוגות מעורבים בפסטיבל הברידג' הבינלאומי בתל אביב

לאחרונה התווסף חלום נוסף: לשחק באליפות אירופה לזוגות. בעוד קצת יותר משנה וחצי אהיה בן 70. אז למה לא לחגוג את זה בהשתתפות ראשונה בחיי בתחרות זו?

אם למתוח את החלום עוד קצת, לכיוון לא ממש ריאלי, אז החלום הוא גם לשחק שם בגמר א'. 

יש שם שלוש תחרויות זוגות שאני יכול לשחק בהן: זוגות פתוחה, זוגות מעורבים וזוגות סניורים. 
גמר א' בזוגות הפתוחה הוא הכי פחות סביר. 

בשביל לשחק באופן מכובד באליפות אירופה, צריך פרטנר או פרטנרית וצריך להשקיע הרבה על מנת להתקדם ולהיות מתואמים. צריך גם לשחק הרבה ביחד. 
אני מוכן לנסות ולהשקיע האם יש מישהי או מישהו שמוכנה או מוכן להיענות לאתגר כזה?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...