יום רביעי, 18 במרץ 2020

ברידג' ב-BBO התמצאות ראשונית במסך בזמן משחק


בפוסט הקודם ללמד ברידג' באינטרנט תיארתי את הניסיון הראשון שלי ללמד ברידג' באתר BBO עקב הקורונה שנפלה עלינו. פוסט זה הוא בעקבות הלקח השלישי שצוין בפוסט הקודם: "שליטה טכנית יותר מסובכת לחלק מהאנשים". 

בפוסט אציג מסך המוצג במהלך משחק ב-BBO ואסביר את השדות המופיעים בו.


מסך 1: מסך במהלך משחק




אני מתנצל על הגודל של צילום המסך, אבל לא מצאתי דרך להגדיל אותו ועדיין להכיל את כל המידע שבו.

מסך זה הוא צילום באמצע משחק במהלך השיעור הראשון שהעברתי אתמול (17 במרץ 2020) באינטרנט. 


החלק המרכזי הצבוע בצבע ירוק


אני הייתי הכרוז בדרום ולכן ראיתי את הקלפים שלי ואת הקלפים של הדומם בצפון.
בחלק התחתון של המלבן הירוק אתם יכולים לראות שכתוב S, כלומר: South (דרום). ליד זה סימון צהוב המסמן את היותי כרוז. שם המשתמש שלי (avi909) מופיע מימין לאות S ולסימון. 
באופן דומה מסומנים במקומות המתאימים מזרח (E) מערב (W) וצפון (N). ליד כל אחד מהכיוונים (צפון, מזרח ומערב) מופיע שם המשתמש של השחקן או השחקנית). 
שימו לב שלא מופיעים קלפי המגנים. לו הייתי מגן והייתי שומר את המסך היו מופיעים רק הקלפים שלי וקלפי יתר שלושת השחקנים היו מוסתרים, כמו במשחק ברידג' רגיל.

אם במהלך משחק תלחצו על שם משתמש תוכלו לקבל עליו פרטים נוספים, במידה שהוא ציין אותם, רמת המשחק שלו שיכולה לנוע בין World Class לבין הרמה הנמוכה ביותר של Novice. 
בפוסט נפרד אעסוק ברמת המשחק של יריבים או שותפים. תוכלו לראות גם את שמו, את ארץ מוצאו ואת הקונבנציות ושיטות ההכרזה בהן הוא משתמש.

מסך 1 הוא במהלך שלב המשחק. אתם יכולים לראות את ה-7 קצת מתחת לצפון.
יש לזה שתי משמעויות:

א. צפון זכה בלקיחה הקודמת.

ב. צפון שיחק את ה-7

שם המשתמש של השחקן במזרח צבוע בצהוב. המשמעות היא שתורו לשחק. 
בכל פעם שתראו את שם המשתמש שלכם צבוע בצהוב יהיה תורכם לבצע פעולה: בשלב ההכרזה תורכם להכריז. בשלב המשחק תורכם לשחק.


החלק המרכזי בשלב ההכרזה



מסך 2: החלק המרכזי בשלב המכרז



מסך 2 מתאר את החלק המרכזי במהלך שלב ההכרזה. המבנה דומה למה שתואר בפסקה הקודמת. 
אני יושב במערב ותורי להכריז. ניתן לראות זאת באמצעות הצבע הצהוב בו מסומן שם המשתמש שלי.
מעל הקלפים שלי מופיעה תיבת הכרזה וירטואלית. כאשר תורו של מישהו אחר להכריז התיבה תופיע לידו והתיבה שלי תיעלם.

איך מכריזים?
Pass - לוחצים על המילה Pass בתיבת ההכרזה. 
כאשר רוצים להכריז בגובה 1 לוחצים על 1. לאחר הלחיצה יופיעו סימני ארבע הסדרות והאותיות NT. 
נלחץ על סימן הסדרה אותה רוצים להכריז. למשל: 1 לוחצים על 
אם רוצים להכריז 1NT לוחצים על NT. 

תרגיל: מה תכריזו עם הקלפים המופיעים במסך 2? איך תעשו את זה מבחינה טכנית?

אם מישהו רוצה להכריז בגובה גבוה יותר, הוא לוחץ על מספר מתאים ואחרי זה על סמל הסדרה. דוגמה: להכרזת 2. הוא לוחץ על 2 ועל .

שימו לב!!!
בתיבה יופיעו רק הכרזות חוקיות אפשריות בשלב הנוכחי של המכרז. כך למשל, אם צפון פתח 2NT, מזרח יראה בתיבת ההכרזה הווירטואלית מספרים החל מ-3. המספרים 1 ו-2 לא יופיעו.

החלק השמאלי

בחלק השמאלי במסך 1 ובמסך 2 מופיע ריבוע שבמרכזו ספרה גדולה, 1 במסך 1 ו-2 במסך 2. המספרים מתארים את מספר היד באותו שולחן. אתם עשויים לראות שם גם מספרים דו ספרתיים גדולים.

בשני המסכים מופיע האות D בחלק העליון של הריבוע. המשמעות היא שהמחלק (Dealer) הוא צפון.

יש הבדל בין התיבה בצד שמאל במסך 1 לבין התיבה במסך 2. במסך 2 הקווים האנכיים צבועים בצבע אדום.
אם אתם כבר למדתם מה זו פגיעות, אז אתם יכולים להבין שהצבע האדום מסמן פגיעות. ביד במסך 2 מזרח-מערב פגיעים. צפון-דרום אינם פגיעים משום שהקווים לידם אינם אדומים. 

במסך 1 מופיע מתחת לריבוע 4.המשמעות היא שהחוזה הוא 4. מתחת ל-4 מופיעה האות N. המשמעות: צפון הוא הכרוז. 
מתחת לחוזה מופיעות הספרות 4 בצד ימין ו-3 בצד שמאל. 
הספרה בצד ימין מראה את מספר הלקיחות בהן זכו המגנים עד עכשיו. הספרה בצד שמאל את מספר הלקיחות בהן זכה הכרוז. 
כמובן שהחלק הזה מתעדכן אחרי כל לקיחה נוספת במהלך המשחק. 

שאלה: האם אתם יודעים מדוע במסך 2 לא מופיעים הנתונים הללו?


החלק הימני

במסך 1 מופיע גם החלק הימני. בקצהו לשוניות מאונכות. הסבר הלשוניות מלמעלה למטה:

Messages - מספר ההודעות שקיבלתי. המספר 4 המופיע באדום ליד זה מסמן 4 הודעות.

People - מספר החברים שלי המחוברים כרגע ל-BBO. לו הייתי לוחץ על People הייתי רואה את שמות המשתמש של החברים המחוברים באותו רגע ל-BBO. 
לחיצה על שם משתמש של חבר תפתח תיבה שבה אני יכול לכתוב לו. 

History - זהו מה שנלחץ ולכן בריבו שמשמאל ללשוניות מופיעות תוצאות של ידיים ששיחקתי בשולחן זה. במקרה זה אין תוצאות, כפי שכתוב, משום שזו היד הראשונה ששיחקתי בשולחן. 

אתעלם בינתיים מ-Account ומ-Tables משום שהם פחות רלוונטיים לשחקנים מתחילים.


הסרגל העליון


מימין לשמאל:

בצד הימני ביותר מופיע שם המשתמש שלי

Help - לחיצה על Help תביא אתכם לתפריטי עזרה. 

Logoff - יציאה מתוכנת BBO.

Relaxed Bridge Club (Host avi909 - זהו תוכן משתנה בהתאם למיקום שלי בתוכנה. 
במקרה זה בצד הימני כתוב שאני זה שמארח בשולחן, כלומר: אני פתחתי את השולחן. כשהמארח עוזב שולחן מישהו אחר הופך למארח. למארח יש סמכויות ניהול בשולחן, למשל: "להעיף" מהשולחן את אחד השחקנים.

משמאל כתוב האזור בו אני משחק. Relaxed Bridge Club הוא אזור לא תחרותי המתאים במיוחד לתלמידים בתחילת דרכם ב-BBO. יש גם אזורים אחרים בהם מתקיימות תחרויות שונות. 
ההמלצה שלי לתלמידים היא לא לשחק בתחרויות לפני שהם רוכשים יכולת טכנית סבירה באתר.

Home - לחיצה על Home תחזיר אתכם לדף הבית של BBO. 

Back - לחיצה על Back תחזיר אתכם למסך הקודם. הכפתור הזה מאוד שימושי. למשל: כשאתם רוצים להפסיק לשחק בשולחן אתם לוחצים עליו ויוצאים מהשולחן. 


מתחת לריבוע


בחלק זה מופיעות שיחות הפתוחות למספר רב של אנשים. למשל לכל הצופים במשחק או לשחקנים בשולחן. אם לא אתם כתבתם, תוכלו לראות גם את שם המשתמש של הכותב. 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...