יום חמישי, 16 ביולי 2020

הצלחה בתחרות שכמעט ולא השתתפתי בה: זה כבר הפך למסורת

עכשיו מותר לגלות. לאחר הביצועים הכושלים במיוחד שלנו במושב השני של תחרות הזוגות הפתוחה, שקלנו לוותר על המושב השלישי. אחרי המושב השלישי השותף שלי אמר לי, שהוא שמח שהצלחתי לשכנע אותו לא לוותר על המושב. 

הצלחה בתחרות, או במקרה זה במושב, בה לא הייתי אמור לשחק בפסטיבל הברידג' בתל אביב כבר הפכה אצלי למסורת. 

קראו למשל: תחרות הזוגות המעורבים התחרות שבה לא הייתי אמור להשתתף ותחרות קבוצות BAM: התחרות שכמעט לא השתתפתי בה

אם אתם רוצים להבין שבברידג' כמעט כל דבר יכול לקרות, תקראו פוסט על שני שחקני ברידג' מתחילים בדרגה נמוכה במיוחד המשתתפים לראשונה בחייהם בפסטיבל הים האדום באילת ועושים 38% במושב השני מתוך שלושה: תחרות ראשונה בפסטיבל באילת.

בסיכום הסופי של גמר ב' סיימנו במקום ה-26 מתוך 104 זוגות למרות נקודות ההתחלה הגרועה במיוחד שלנו. 
במקום הראשון סיימו יוסי נימן ודוד כהן לפני יהודה כהן ומרדכי אביטבול ונסים קריספי ואבי שטרית לתוצאות המלאות של גמר ב' לחצו כאן. בגמר א', החשוב יותר, זכה זוג מחו"ל Basant ו-Angura Mohota לפני ארן ורשבסקי ודן ישראלי.  במקום השלישי סיימו אלירן ארגלזי וגילדה וסרמן. לתוצאות המלאות לחצו כאן.

עם קצת יותר ריכוז, בעיקר מצידי, זה היה עשוי להסתיים עם נקודה בינלאומית.

הידיים הכי גרועות שלנו בתחרות אתמול 


היו לנו חמש ידיים עם תוצאה של 20% או פחות. למרות זאת עשינו תוצאה של יותר מ-56% במושב זה. זה אומר שהיו הרבה ידיים עם תוצאות טובות במיוחד.

השותף שלי שיחק נפלא. היו לו שתי שגיאות שרק אחת מהן מופיעה ברשימת הידיים עם פחות מ-20%. בשתי ידיים איבדתי לחלוטין את הריכוז ואני האשם הבלעדי בתוצאה הגרועה. ביד נוספת האשמה מתחלקת בינינו.

שתי הידיים שבאשמתי


איני יודע מספיק ברידג' ומבין מספיק ברידג' כדי שזה לא יקרה. בינינו, גם לשחקנים הרבה פחות טובים ממני זה כמעט ולא קורה. 
אין לזה קשר לברידג'. זה נובע מאיבוד ריכוז. בתחרות מקוונות זה קורה לי יותר מאשר בתחרויות פרונטליות.

היד שבאחריות משותפת


מדובר ביד 24. היד האחרונה ששיחקנו בתחרות. שנינו טעינו בהכרזה. היד ראויה לפוסט מיוחד משום שאפשר ללמוד מהטעות של השותף שלי.

שלא באשמתנו


ביד 18 הכריזו ארז בקלצ'וק ויוסף טל היטב. הם הגיעו לחוזה של 7NT. לזוגות רבים אין את המיומנות הטכנית להגעה לחוזה כזה. הרבה זוגות היו בחוזים של 6NT או 6 או 7. 
אי אפשר להפיל את החוזה. כשהכרוז עשה Claim של 9 לקיחות ספרתי... עשר לקיחות גבוהות לפני שאישרתי.

ביד 16 שיחקו דוד כהן ויוסי נימן, שזכו במקום הראשון, את ההגנה הנכונה ביותר. הכרזה נכונה של דוד כהן. הובלה נכונה של יוסי נימן. כהן מיהר לזכות בשני קלפי A וביצענו תוצאה של 4 עם לקיחה עודפת. 
אם תבדקו את התוצאות בשולחנות אחרים, תגלו שלא כולם היו כל כך חדים בהגנה. היו כאלה שלא לקחו שני קלפי A ואפשרו שתי לקיחות עודפות או אפילו שלוש בחוזה לא מיטבי של 3NT. היו גם כאלה שהכפילו חוזה של 4 או חוזה של 5

מה נשאר לי כדי לשים את הפסטיבל מאחוריי?


1. לכתוב פוסטים על שתי ידיים.

2. לשלוח מאמר לביטאון של ההתאגדות הישראלית לברידג'.

3. לסכם את הפסטיבל בפוסט בבלוג.

4.  לסכם את הפסטיבל ברמה האישית שלי בפוסט בבלוג.

5. כמו בתחומים אחרים בימי קורונה עגומים אלה לקוות לעתיד טוב יותר.



  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...