יום חמישי, 10 בדצמבר 2020

תכנון משחק

אני ממשיך ללמד ברידג' באינטרנט. 
ביום שלישי ה-22 בדצמבר אתחיל ללמד באופן מקוון קבוצה של תלמידים מתחילים, שאינם מכירים את משחק הברידג' ומעוניינים ללמוד אותו. 
אם אתם קוראים פוסט זה, כנראה שאינכם שייכים לאוכלוסיית היעד של קורס זה. ייתכן שאתם מכירים אנשים שאינם מכירים את המשחק ורוצים ללמוד. 
אם כן, אז אתם מוזמנים להפנות אותם אלי לטלפון: 054-4480616

בשיעור האחרון לימדתי את התלמידים תכנון משחק בחוזה ללא שליט.

כמנהגי, אני מנתח את הידיים אחרי השיעור ושולח לתלמידים כשיש יד מעניינת אני כותב לפעמים פוסט

בעקבות השיעור האחרון שיניתי קצת את הפורמט. במקום שני חלקים: הכרזה ומשחק היד, יש שלושה. התווסף גם תכנון משחק.


היד




מחלק: מזרח 

צפון-דרום פגיעים


ההכרזה


לאחר Pass של  מזרח הכריזה דרום 1NT. לצפון יש 9 נקודות והוא צריך להזמין למשחק מלא. השאלה היא רק לאיזה משחק מלא? התשובה לא 2NT המזמין  ל-3NT ושולל רביעייה בסדרת מייג'ור, אלא 2, המזמין ל-4. אם לדרום יש 17 נקודות וארבעה קלפים ב-, הוא צריך להיענות להזמנה.

זוהי מוסכמת סטיימן. ביד הזו לדרום באמת יש ארבעה קלפים ב- ו-16 נקודות. החוזה הנכון הוא 3 ולא 2NT. יש שחקנים שיכריזו 4.


תכנון משחק היד 


כנגד חוזה של 3 מצד דרום מערב יכול להוביל ב-8  או ב-6. בהובלה ב- הכרוז מתכנן את המשחק באופן המתואר להלן.

הוא צריך להוציא שליטים ואחרי זה לפתח את סדרת ה- הארוכה. עליו למשוך את ה-A ואחרי זה לשחק לעקיפה ל-J בדומם. 

היות שחסרות לו שתי תמונות בסדרת השליט עליו להיכנס לדומם ולבצע עקיפה עמוקה ל-T.

הכרוז מפסיד תמיד שתי לקיחות ב-. בהסתברות גבוהה יפסיד לקיחה אחת ב-. אם העקיפה ב- תצליח, הוא יבצע את החוזה עם לקיחה עודפת. אחרת יבצע את החוזה בדיוק. 



ניתוח משחק היד


מזרח זוכה ב-A♣ וב-K. הוא משחק את ה-4. הקלפים של הדומם בצפון לא מבשרים טובות ביחס למשחק בסדרה אדומה. הכרוז משחק בהתאם לתכנון את ה-T. מערב זוכה ב-K. הוא משחק את ה-7♣   לחיתוך של שותפו. זאת תהיה הלקיחה הרביעית והאחרונה של ההגנה.

הכרוז ימשוך את שני קלפי ה- האחרונים של מזרח באמצעות ה-A♠ וה-Q. הוא ישחק את ה-A ואחרי זה לעקיפה ל-J בדומם. העקיפה מצליחה והוא זוכה בכל הלקיחות ומבצע את החוזה.


מה היה קורה בחוזה של 2NT?


כנגד חוזה של 2NT מצד דרום ההובלה המתבקשת היא 8. הכרוז זוכה ב-K מהדומם ומשחק לעקיפה עמוקה ל-T. המגנים שמים לב לנפילת ה-J מיד הכרוז, המרמז על כך שהיו לו רק שני קלפים בסדרה. מערב זוכה ב-K♠ ומשחק  נוסף. מזרח מכסה ב-Q. על מנת למנוע חסימה בסדרת ה-. הכרוז מושך את ה-A ואחרי זה מבצע לעקיפה ל-J בדומם. העקיפה מצליחה והוא זוכה ב-5 לקיחות ב-. הוא זוכה גם ב-2 לקיחות ב- וב-2 לקיחות ב- ומבצע 9 לקיחות.

שימו לב שאם העקיפה ב- נכשלת הוא מפסיד 2 לקיחות ב-, לקיחה ב-, לקיחה ב- ושלוש לקיחות ב-. ההגנה זוכה ב-7 לקיחות ומפילה את החוזה ב-2 לקיחות.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...