יום שבת, 26 באוגוסט 2023

התחרות לזכר נח ונורית מעוז: הערכה דינאמית של יד

 

נח ונורית מעוז שיחקו הרבה שנים ברידג' במועדון ירושלים. הם אהבו לשחק ברידג'  והיו להם הרבה חברים קרובים במועדון. 

כל זה נגדע בבת אחת באופן נוראי כשנרצחו על ידי הבן שלהם. 

מדי שנה מתקיימת במועדון תחרות ארצית לזכרם. בשנים הראשונות באו גם שלושת ילדיהם האחרים,  ששילמו אף הם מחיר כבד על לא עוול בכפם. 

מדי שנה נושא דברים לזכרם אחד מחבריהם הקרובים במועדון. גם השנה.

בתחרות עצמה זכו גדי ארנון ואלכס סולקביץ לפני עירית נימן ואילנה וקשלק. במקום השלישי סיימו עופר הרמתי ועמית וינקלר. לתוצאות המלאות לחצו כאן.

שותפי ואני שיחקנו לא טוב והשגנו תוצאה חלשה של 52%.


הערכה דינאמית של יד


מייק לורנס כותב בספרו Hand Evaluation על הערכה דינאמית של יד במהלך ההכרזה. 

הערך של היד אותה מחזיקים עשוי להשתנות בהתאם למהלך ההכרזה. לפעמים מהלך ההכרזה צריך לשנמך את ערכה של היד ולפעמים צריך לשדרג אותה.

היד ששיחקנו נגד עופר הרמתי ועמית וינקלר היא דוגמה טובה במיוחד להצדקת תפיסתו של מייק לורנס.


מהלך ההכרזה


השותף שלי במזרח הכריז ♠1. דרום הכריז Pass. עם 5 נקודות הכוללות גם 95 הכרזתי Pass. 

צפון הכריז 2. השותף שלי הכריז 2. דרום תמך בשותפו בהכרזת 3. עכשיו עשיתי הערכה מחדש של היד שלי על פי מהלך ההכרזה והכרזתי 4

לא הייתי היחיד שהכריז 4. כמחצית מהמשתתפים  היו בחוזה הזה. כולם, למעט זוג אחד, ביצוע את החוזה. חלקם עם לקיחה עודפת או אפילו 2 לקיחות עודפות.


היד המלאה




מה שינה את הערכת היד באופן קיצוני?


1. החוסר (void) בסדרת ה- שבה מצאו היריבים התאמה.

2. התאמה של 9 קלפים לפחות בסדרת ה-.

3. התאמה של 7 קלפים לפחות בסדרת ה-♠ 

4. הסתברות לא נמוכה לקוצר של השותף בסדרת ה- הארוכה שלי אחרי שהוא הראה לפחות 5-4 בסדרות המייג'ור וקרוב לודאי שיש לו כמה קלפים ב-.

5. השותף הראה יד חזקה ו/או יד חלוקתית באמצעות הכרזה שנייה אחרי שהכרזתי Pass ושללתי 6 נקודות או יותר.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...