יום חמישי, 12 באוקטובר 2023

להבין ולאהוב הגנה

באחת הידיים, ששיחקתי לפני הרבה שנים בתחרות לדרגות נמוכות בפסטיבל הברידג' הבינלאומי בתל אביב, הייתי מגן בחוזה ללא שליט. 

נותרו בידי ארבעה קלפים והיינו צריכים לזכות בשתי לקיחות על מנת להפיל את החוזה. 

הקלפים שבידי:

   - 

  Q

   גבוה (לקיחה אחת)

 86


הכרוז, שישב לפני, סומן כמי שמחזיק ב-A ובפועל החזיק גם ב-97.


אני צריך להוביל קלף. ה-K כבר שוחק.

אני צריך להוביל קלף. שיחקתי את ה-Q!!! 

הבן שלי ניר סומן כמי שכנראה מחזיק בשני קלפים ב-. אם אחד מהם הוא ה-J, נפיל כנראה את החוזה. 

הכרוז זכה ב-A. הוא הניח שאני מחזיק גם ב-J. ברמות של דרגות נמוכות נדיר שמישהו ישחק את ה-Q ללא ה-J

אם זה המצב, אז כנראה שקלפי ה- שנותרו למגינים  מתחלקים 1-1. הוא שיחק את ה-9

ה-8 בידי היה הלקיחה שהפילה את החוזה.


ממה שכתבתי לעיל אתם בודאי מבינים שאני אוהב לשחק בהגנה וכנראה גם מבין משהו בהגנה. 

אם תקראו פוסטים אחרים בבלוג הזה, תקבלו תמונה דומה. 

הגנה היא תחום שמרבית השחקנים נותנים לו פחות מדי תשומת לב. הם מעדיפים הכרזות (רצוי סלאמים) ומשחק יד. 

צריך לזכור שב-50% מהידיים משחקים בהגנה ורק ב-25% מהידיים משחקים ככרוז. ב-25% מהידיים אתם בתפקיד הדומם. 


הרצאה בזום על הגנה


יפה עשתה ההתאגדות הישראלית לברידג' שארגנה הרצאות של שחקנים בכירים בכל יום בצהריים. 

לצערי, אני עסוק בעשייה ולא יכול לפנות זמן לכולן. החלטתי לא לוותר על ההרצאה של אלדד גינוסר על הגנה שהתקיימה אתמול (11.10.23).

לא התאכזבתי הייתה הרצאה מעולה עם ארבעה נדבכים שונים:

1. העקרונות הכי פשוטים של הגנה.

כולל לאהוב לשחק בהגנה, שציינתי בפסקה הקודמת.


2. אינטואיציות


3. הסברים על דברים טכניים בסיסיים בהגנה, שמתאימים לשחקנים פחות מנוסים.


4. הסברים בנושאים מתקדמים.


ממש לא פשוט לשלב את שלושתם באותה הרצאה.


שלא תטעו, למרות ההשקעה שלי במשחק ההגנה יש לי הרבה מה ללמוד ומה לשפר במשחק ההגנה שלי. 

בהרצאה למדתי כמה דברים שלא ידעתי וכמה דברים שאני צריך לחקור יותר לעומק. 

חלקם יבואו בעתיד לידי ביטוי בפוסטים בבלוג זה.


 ממליץ לכולם לצפות בסרטון של ההרצאה באתר YouTube.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...