יום שני, 3 ביוני 2024

פסטיבל הברידג' בתל אביב: תחרות קבוצות BAM - יד קשה להכרזה

 

אתמול (2.6.24) חזרתי מתחרות קבוצות BAM בפסטיבל הברידג' בתל אביב. 

מאוד נהנתי לשחק עם הבן שלי ניר איתו לא שיחקתי הרבה זמן. לא בטוח שהוא נהנה באותה המידה כי אני עשיתי לא מעט שגיאות והוא שיחק נפלא. 

בחרתי לכתוב פוסטים על תחרות זו לפני סיום הפוסט שהתחלתי לכתוב על תחרות זוגות IMP. הסיבה לכך היא שהידיים מתחרות הזוגות IMP זמינות וניתן לגשת אליהן באתר ההתאגדות. 

בתחרות קבוצות BAM מערבבים קלפים ואין ידיים מחולקות, למעט הקבוצות שנמצאות בצמרת הדירוג במהלך התחרות. 

היו לא מעט ידיים מרתקות שבהן היה מקום ליצירתיות במשחק ו/או בהכרזה. 


פוסט זה עוסק באחת הידיים. 


השותף שלכם פתח 1NT. לפניכם הכריזו Pass. 

תורכם להכריז עם יד של 6-5 בסדרות המיינור, KJ ו-void ב-

יש לכם שישייה ב- עם AQT. 

יש לכם חמישייה ב- ♣ שבראשה AJT♣. סך הכל 15 נקודות.


השאלות שלי 


1. באיזה חוזה אתם רוצים להיות?

2. איך תכריזו על מנת לנסות להגיע לחוזה הזה?


קוראים מתבקשים לנסות לענות לשאלות האלה לפני שהם משיכים לקרוא.


התשובות שלי


השאלה היותר קשה היא השאלה הראשונה. אין עליה תשובה טובה.

יכול להיות שיש סלאם ב-, יכול להיות שיש סלאם ב-. יכול להיות שאין משחק מלא בסדרת מיינור. 

יכול להיות שיש משחק מלא של 3NT. יכול להיות שבחוזה ללא שליט אין הגנה ב- משום שלשותף יש רק 15 נקודות עם Qx בסדרה זו. אפילו QXX אם מובילים רביעי מלמעלה מתוך AJ9. 

פחות סביר אבל יתכן שדווקא סדרת ה- של השותף סגורה עם AKQJ אבל אין לו הגנה ב-.

מובילים בסדרה הארוכה הזו ללא תמונה וה-A וה-Q  אחריי.

החלטתי לבחור בחוזה של 3NT ולא לנסות להגיע לסלאם בסדרת מיינור. 

ברור שבשביל לנסות להגיע לסלאם בסדרת מיינור צריך להראות את שתי סדרות המיינור בשתי הכרזות. 

זה מעביר הרבה מידע למגנים. יובילו בוודאות בסדרת מייג'ור. זה רק שאלה האם יזהו נכון את סדרת המייג'ור שבה הכרוז אינו מוגן?, אם בכלל יש סדרה כזו. 


איך מגיעים לחוזה?


על מנת להגיע לחוזה של 3NT מכריזים מיד 3NT  ומשאירים את המגנים בחוסר ידיעה על החלוקה יוצאת הדופן שלי. 

אולי אפילו אקבל הובלה ידידותית בסדרת מיינור. 


כבר היו דברים מעולם


בתחרות קבוצות IMP בפסטיבל הברידג' באילת, כשהייתי שחקן מתחיל, שיחקתי בקבוצה חלשה נגד שני זוגות חזקים.

ביד האחרונה היה לי ברור שאם לא ארוויח עליה כנראה הפסדנו. הייתה לי יד חזקה עם שמונה קלפים ב-. היה ברור לי שבשולחן השני ישחקו סלאם בסדרה זו. לא היה ברור לי האם סלאם גדול (שהערכתי שייכשלו בביצועו) או סלאם קטן. השותפה שלי פתחה בגובה 1. הראתי רק פעם אחת את סדרת ה-. כשהשותפה הראתה סדרה שנייה. הכרזתי מיד 4NT. כשראיתי שחסר רק קלף מפתח אחד הכרזתי מיד  6NT.  היריב הוביל ב-J מתוך JTx

למי שמתעניין בסוף הסיפור, לא ביצעתי את החוזה משום שה-K לא ישב בעקיפה.


איך מנסים להגיע לחוזה של סלאם בסדרת מיינור?


עושים טרנספר ל- ואז מכריזים ♣4. מקווים שהשותף יבין נכון שזה שתי סדרות ארוכות ולא מוסכמת Gerberמוסכמת Gerber.


סרט מתח


ההובלה ממזרח הייתה ב-♠. ברוב המקרים כשאתם קצרים בסדרה ההסתברות שיובילו בה גבוהה. ניר כיסה קלף גבוה (לא ה-K♠) עם ה-A♠. 

השאלה הבאה היא האם יש לו מעברים ליד שלי באחת מסדרות המיינור. ניר ניסה לפתח את סדרת ה-♣ בה היו לו ביחד עם הדומם תשעה קלפים. 

הוא שיחק נכון. בדיוק כפי שאני מלמד את התלמידים שלי בעקבות לארי כהן: Eight Ever Nine Never. הוא שיחק את ה-K♣ מידו ואחרי זה ♣ ל-A♣ בדומם. 

התחלק 3-1 וה-Q♣ לא נפלה. 

שתי שאלות נותרו פתוחות: 

1. האם יש לניר עוצר נוסף בסדרת ה-♠? 

2. האם יש לו מספיק כוח ואורך ב-?

ניר שיחק ♣ נוסף ל-Q♣ של מזרח. מזרח המשיכה ב-♠. ניר זכה ב-K♠. 

הוא משך את כל הלקיחות ב-♣. כמובן שבאחרונה זכה ביד שלי. 

עכשיו שיחק  קטן מהדומם וזכה ב-K. כך נפתרה גם חידת המעברים ב-.

הכרוז ביצע 11 לקיחות. 

אם מזרח מנחש שבמערב יש AQ, ההגנה זוכה בשלוש לקיחות.

כפי שהקוראים הותיקים מכירים מפוסט שכתבתי על הפעם הראשונה שיחקתי בתחרות ה-BAM, את היד הזו מנצחים גם ב-3NT+1 כשבשולחן השני משחקים סדרת מיינור בגובה 5.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...