יום שישי, 18 באוקטובר 2024

האם אתם מכריזים Takeout Double עם היד של דרום?

 

בתחרות הארצית שהתקיימה במועדון רחובות הבוקר (18.10.24) שיחקתי בפעם הראשונה עם שותף. 

התוצאות היו לא טובות, אבל אני לא מתרשם מזה. טבעי שבפעם הראשונה שמשחקים יהיו אי-הבנות. 

בפוסט זה אתיחס לאי-הבנה ולחילוקי דעות שהיו לנו ביד מספר 10 המצורפת להלן.


היד


המחלק: מזרח


מזרח פתח 1. דרום הכריז Double. מערב הכריז Pass. הכרזתי 2. 
זוהי הכרזת Cue bid. במצב הזה היא מבטיחה 12 נקודות לפחות ומחייבת למשחק מלא. היא אינה מתארת חלוקה כלשהי. 

ההסבר שנתן השותף שלי היה שזה מחפש עוצר ב-
מזה הבנתי שהוא לא מבין שההכרזה שלי מחייבת למשחק מלא, אבל אסור לי להשתמש במידע הזה כי שיטת ההכרזה מחייבת למשחק מלא. 

לשיטתי, הכרזת ה-Double של השותף מחייבת רביעייה ב-, למעט המקרה שיש לו Big Double או יד הקרובה ל-Big Double

כשלפותח יש 12 נקודות לפחות (צריך לקחת אותו כמישהו שיש לו 12-14 נקודות) ולי יש 14 נקודות קרוב לודאי שלשותף אין יד של Big Double.

השותף הכריז 3. לא הבנתי את ההכרזה הזו. אם יש לו חמישייה יפה ב-♣ כפי שהבנתי, ואין לו רביעייה ב-. הוא היה צריך להראות אותה ולא להכריז Double. אז כנראה שיש לו חמישייה או שישייה ב- ♣ ורביעייה ב-. היות שלא הבטחתי רביעייה ב-, אני צריך להראות אותה.

הכרזתי 3 על מנת להראות את הרביעייה שלי ב- גובה של פחות ממשחק. 

לאחר Pass של השותף הכריז מערב ♠3. 

שימו לב לזה שהכרזת ה-Pass של השותף ביחד עם ההסבר הלא נכון של ההכרזה שלי, חיזקה אצלי את ההשערה שהשותף אינו מבין שההכרזה שלי מחייבת למשחק מלא.

הכרזתי 4. נפלתי פעם אחת. 

אני לא חשבתי שאשחק בהתאמה של 4-3 בסדרת ה-

אני ממש לא נבהל לשחק בהתאמה של 4-3 בסדרת מייג'ור, אבל לא כשאני משחק מול שלישיית קלפים קטנים.


נקודות המחלוקת


1. לטעמי דרום צריך להכריז Pass. 

השותף חושב שנדרשות 12 נקודת לפחות ונדרשים לפחות 3 קלפים בכל סדרה אחרת פרט ל-♠ על מנת להכריז Takeout Double. 

אסביר מדוע אני חושב שצריך להכריז Pass עם היד של דרום: 

א. לו היו לו 5-3-3-2 עם חמישייה יפה ב-♣ ושני הקלפים ב-♠ הוא צריך להכריז ♣3. היד שלו עם 4-4 בסדרות המיינור חלשה יותר ולכן צריך, לדעתי, להכריז Pass. 

ב. ההכרזה הטבעית שלי עם 0-8 נקודות ורביעייה ב-  היא 2 עם 9-11 היא 3. 

הוא צריך להכריז סדרת מיינור עם ארבעה קלפים בגובה 3 או בגובה 4 או לשחק בהתאמה של שבעה קלפים ב-

שניהם מצבים עם סיכוי גבוה להיכשל בביצוע החוזה.


במקרה שהוא מכריז Pass, אני מכריז Double. זהו Takeout Double.

האם אז דרום יכול להכריז 2? לא בטוח. כי אני במצב של Balancing. אני מבטיח 9 נקודות לפחות ולא 12 נקודות לפחות. 

אם הוא מכריז ♣3, הוא שולל רביעייה ב-. אין לי ברירה אלא לתקן ל-3. 

נמצאה התאמה יפה ב-. דרום צריך לבחור בין הכרזת ♠3, המראה התאמה ב- ובוחנת אפשרות לחוזה של 3NT בלי להבטיח עוצר לבין 4.

2. האם אני בצפון צריך להכריז 3NT ולא 3?

השותף חשב שעם עוצר ב-♠ אני צריך להכריז 3NT. 
אני כאמור חשבתי שיש לו 4 קלפים ב- ואז כאמור כדאי לשחק בחוזה של 4. 
במיוחד שיש לי רק שני קלפים ב-♠ שאחד מהם ה-K♠.
 
בגלל הכרזת ה-3 אולי הייתי צריך לחשוד שיש לו רק 3 קלפים ב-. אבל היד שדימיינתי היא יד עם לפחות חמישייה ב-♣. חמישייה ב-♣ לא מתאימה מול היד שלי, אם היא לא חמישייה סגורה. לא דמיינתי אורך וכוח ב-.


שאלה שאני שואל את עצמי


האם הייתי צריך להכריז 3 במקום ולאפשר לשותף לתקן במידת הצורך ל-3?


השורה התחתונה


אשמח לקבל תגובות.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...