יום שני, 3 ביוני 2019

היד הכי לימודית בתחרות זוגות מעורבים

בפוסט קודם כתבתי על קטסטרופה שקרתה לי באחת הידיים. היד עליה אכתוב כאן היא יד חשובה למורים ולתלמידים בברידג'. היא מלמדת חשיבה מחוץ לקופסה. 

מלמדים העדפת סדרת מייג'ור. מלמדים שחיתוך ביד הקצרה מחזק אתכם. במיוחד כשאתם חותכים בקלף קטן.
ביד הזו מצאנו התאמה של 8 קלפים בסדרת ה-. היו לי 2 קלפים קטנים ב-. והיה לי void בסדרה שיריב הכריז.
הכרזתי 5
אחרי שביצעתי את החוזה, העירו לי: "שכחת שעדיף לשחק בסדרת מייג'ור". עניתי רק "אתם לא קוראים נכון את היד הזאת".

כידוע Bridgemates אינם יודעים לשקר. כשבדקנו את התוצאה, אחרי בערך שמחצית מהסקציה שלנו שיחקה את היד הופיע המספר 100% ליד התוצאה שלי.
כולם שיחקו בחוזה של 4. כולם נכשלו בביצוע. 
לצערי, לא היה לי את המזל שהיה לחברי חיים טמס, שגם הוא היה בחוזה הנכון של 5מישהו החליט להכפיל נגדו.

הלקח הוא שלפעמים נדרשת חשיבה מחוץ לקופסה במקום היצמדות לכללי הקופסה. ביד הזו אין יתרון לחיתוך ביד קצרה ויש העדפה ברורה לחוזה בסדרת מיינור.



השותפה שלי במערב פתחה 1. צפון עבר ואני הכרזתי 2 (מחייב למשחק מלא).
בגלל מצב הפגיעות, הסתפק דרום בהכרזת 2. כמובן שהיו שחקנים בדרום שהכריזו יותר אגרסיבי.

השותפה שלי הכריזה 2.
זוהי הכרזה המחייבת 6 קלפים בסדרה. ללא התערבות של יריב זוהי הכרזת "פח זבל" המחייבת רק 5 קלפים.
דרום תמך בשותפו ב-3
מיהרתי להכריז 5 שהיה החוזה ששוחק.


מדוע עדיף 5 

בחוזה של 5 מובילים אליכם מהיד החזקה כנראה שיובילו ב-A  ואתם תחתכו אותו בקלף קטן מהשמינייה שלכם.

בחוזה של 4, מובילים כנראה בקלף לא גבוה ב- אל קלף גבוה ביד החזקה.
אתם תחתכו קלף קטן בדומם. מה עכשיו? תשחקו  ותגביהו להגנה את כל קלפי ה-?
אל תשכחו שכשלכם יש Void בסדרת היריב לשותפה שלכם עלולים להיות 4 קלפים בסדרה. 
אל תשללו את האפשרות שליריב יש A או K מוגן או K שלא יושב בעקיפה והוא יזכה בו. עכשיו אולי תזכה ההגנה בשלוש לקיחות ב- להפלת החוזה.

עוד לא אמרתי כלום על K שאולי מוגן אצל היריבים או K שלא יושב בעקיפה או לא יושב בעקיפת חיתוך.
בחוזה ב- סביר כי קלפי ה- עשויים לאפשר לכם כנראה לזרוק   או שני קלפי  על קלפי  גבוהים. 

עוד לא אמרתי כלום על חלוקה לא ידידותית ב-
עוד לא אמרתי כלום על חיתוך  בלקיחה הראשונה או השנייה.

הכרזת מאפשר לשותפה גם ללכת לסלאם של 6 אם יש לה יד מתאימה. ההסתברות לכך נמוכה.


מתי בכל זאת משחקים ב-?

אם לפותח יש שישייה הכוללת AKQJT או שביעייה קצת פחות יפה הוא יכול להכריז 5.
הוא צריך להיות ללא נקודות מבוזבזות ב- ורצוי גם אם שני קלפים ב-, כולל ה-K.

אין ספק שבמקרה כזה החוזה היה ב-
שאלה לא פשוטה במקרה זה היא: האם להכריז 6?
  


.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...