יום חמישי, 2 באפריל 2020

ללמוד ברידג באינטרנט: שיעור שלישי - כשיש שליטה טכנית מינימלית

בפוסטים קודמים תיארתי את השיעור הראשון והשיעור השני שהעברתי באתר ה-BBO לתלמידים שלי בגלל הקורונה, המונעת תחרויות ברידג' רגילות. 
המכנה המשותף של שני השיעורים היה חוסר התמצאות טכנית של התלמידים באתר. כתוצאה מכך בוזבז זמן רב על חשבון משחק ברידג'.

השיעור השלישי היה הרבה יותר מוצלח משום שרוב התלמידים כבר שולטים בהיבטים הטכניים המינימליים הנדרשים למשחק באתר. 


מתכונת השיעור


1. אני פותח שולחן לימוד
התלמידים משחקים בו כשהם מתחלפים ביניהם. מי שלא משחק צופה. 

2. במהלך ההכרזה והמשחק אני מתייחס בכתב להכרזות ולמשחק. רק הצופים (הקיבצרים) רואים את ההערות שלי. השחקנים אינם רואים אותן.

3. לאחר סיום של יד אני מציין שגיאות גדולות שנעשו, אם נעשו. 
זה יותר קל בשולחן לימוד משום שאין העברה אוטומטית ליד הבאה והמורה שולט במועד התחלת היד הבאה.


לאחר השיעור


מיד אחרי המשחק שלחתי להם התייחסות לשגיאה חוזרת בצירוף קישור לפוסט או מאמר על הנושא. 
הפעם הפוסט עסק בכך שבהובלה נגד חוזה בשליט לא מובילים מתחת ל-A או מתחת ל-K.
אין לי תלמידים ברמה  שמאפשרת להם להשתמש ב-Belladonna Coup ולהוביל מתחת ל-K.

יותר מאוחר שלחתי לתלמידים ניתוח של ההכרזה והמשחק בכל 6 הידיים שהספיקו לשחק. 


לבטים והתנסות ביחס לקבוצות מתחילים


יש לי שתי קבוצות בשלב התחלתי של הלימוד. 
קבוצה אחת לקראת סיום לימודי מיני ברידג' שרק לאחריהם ילמדו הכרזה בברידג'. 
קבוצה שנייה סיימה ללמוד מיני ברידג', קיבלה שיעור על ההבדלים בהכרזה בין ברידג' למיני ברידג' ועמדה ללמוד שיעור ראשון על הכרזות עם ידיים מאוזנות עם 15-17 נקודות.  

הקבוצה הראשונה לגמרי לא בשלה לשחק ב-BBO. הקבוצה השנייה מתקשה לשחק שם, משום שהידע שלה בהכרזות אפסי. 

הפיתרון שאני ארצה ליישם הוא הרצאות מרחוק באמצעות תוכנת Zoom בשילוב עם חומר מודפס של השיעורים שהתלמידים ממילא מקבלים ממני בדוא"ל או באמצעות שימוש בספר הכרזות למתחילים פשוט והגיוני.
החיסרון הוא שלא ניתן לתרגל ידיים מוכנות על נושא השיעור. 

הניסיון הראשון לשימוש ב-ZOOM בקבוצה השנייה נכשל בגלל בעיות טכניות.


תלמידי עבר שלי


תלמידי עבר שלי מוזמנים לפנות אלי על מנת שאעביר להם ללא תשלום שיעורים במתכונת של השיעור השלישי ב-BBO שתיארתי כאן או לחילופין לשחק ליד שולחן רגיל ב-BBO כשאני צופה ואחרי המשחק אשלח להם הערות ואפילו ניתוח של ידיים מעניינות.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...