יום שלישי, 8 ביוני 2021

גרסה אחרת של Inverted minors

 

רק כפסע ביני לבין גיל משברי. לא מדובר במשבר אמצע החיים. מדובר בגיל הרבה יותר מבוגר.

למרות שאני כבר בישורת האחרונה, אני עדיין לומד כל הזמן דברים חדשים.  

התוצרים האחרונים של דברים חדשים שלמדתי הם: Ikigai גרסת אוקינאווה וחתונה ללא חובות


גם כשמדובר בנושאים, כמו ברידג', שאני יודע עליהם משהו, ברור לי לגמרי שיש לי עוד הרבה מה ללמוד. אני עדין מוכן ללמוד ולנסות בשטח דברים שלא ידעתי קודם. 

פוסט זה נכתב בעקבות שותפים שהציעו לי לשחק גרסה, שלא הכרתי ואף פעם לא שיחקתי, של מוסכמה שאני משחק. ברגע שהבנתי את ההיגיון שמאחורי זה התחלתי לשחק איתם את אותה גרסה.


inverted minors שאני שיחקתי

 

לאחר פתיחה בסדרת מיינור משיב ללא רביעייה או יותר בסדרת מייג'ור ועם התאמה בסדרת המיינור שהכריז השותף, מכריז את סדרת המיינור שלו:

1. בגובה 2 עם 10 נקודות או יותר.

2. בגובה 3 עם 6-9 נקודות

בגלל ההיפוך הזה ביחס להכרזה רגילה בהתאמה בסדרת מיינור המוסכמה נקראת Inverted minors


הכרזה לא טבעית בסדרת מיינור


לפני שאעסוק בוריאנט, החדש לי, של המוסכמה, אעסוק בנושא עקרוני הקשור גם לאותו וריאנט. 

במוסכמות רבות בברידג' מוותרים על הכרזה טבעית בסדרת מיינור לטובת משהו אחר. זו יכולה להיות הכרזה טבעית המראה כוח סביר או יותר מסביר וזו יכולה להיות הכרזת הפרעה עם יד חלשה. 

הסיבה לכך היא העדפת סדרת מייג'ור והעדפת חוזים ללא שליט על פני חוזים בסדרת מיינור. 


הדוגמאות הראשונות שתיתקלו בהן


1. מוסכמת סטיימן 

מוותרים על הכרזה טבעית בסדרת ה- על מנת לחפש התאמה בסדרת מייג'ור. 

מאוחר יותר תיתקלו בשימוש בהכרזה בסדרת ה- גם במסגרת מוסכמה דומה, הנקראת Puppet Stayman.


2. טרנספר לסדרת ה-

טרנספר לסדרת ה- נעשה באמצעות הכרזה בסדרת ה-.

זה כולל גם הכרזת Texas transfer בגובה 4.

 

קונבנציות אחרות עם הכרזה לא טבעית בסדרת מיינור


אני מביא כאן דוגמאות. יהיו בוודאי קוראים שיוכלו לחשוב על דוגמאות נוספות.


Checkback Stayman

בקונבנציית Checkback Stayman מוותרים על הכרזות טבעיות של סדרת מיינור בגובה 2 לטובת חיפוש התאמה בסדרת מייג'ור.


New Minor Forcing

בקונבנציית New Minor Forcing מוותרים על הכרזה טבעית של סדרת מיינור שטרם הוכרזה על מנת לתאר יד לפחות מזמינה.


XYZ

בקונבנציית XYZ מוותרים על הכרזות טבעיות של סדרת מיינור בגובה 2. לטובת תיאור שלי יד מחייבת למשחק מלא או יד מזמינה למשחק מלא.

 

Bergen Raises

בקונבנציית Bergen Raises מוותרים על הכרזות טבעיות בקפיצה של 3 ושל 3 עם ידיים חלשות לטובת הכרזה לא טבעית המראה ארבעה קלפים בסדרת המייג'ור של הפותח.

 

Namyats 

בקונבנציית Namyats מוותרים על הכרזת של או של על מנת להראות יד עם 8-9 לקיחות המבוססת על סדרת מייג'ור ארוכה. 


הוריאנט החדש (בשבילי) של Inverted minors 


הכרזת משיב אחרי 1 

2  

התאמה ב- ו-12 נקודות או יותר.

 2

התאמה ב- ו-9-11 נקודות.

 3

התאמה ב- ו-5-8 נקודות.

   

 

הכרזת משיב אחרי 1 


2  

התאמה ב- ו-12 נקודות או יותר.

 3

התאמה ב- ו-9-11 נקודות.

 3

התאמה ב- ו-5-8 נקודות.

 

שימו לב

 

ויתרנו על הכרזות טבעיות בקפיצה ל-2 ול-3. הכרזות טבעיות כאלו של המשיב מתארות יד חלשה עם 0-5 נקודות ואורך בסדרה.

 

ההיגיון שמאחורי הוריאנט החדש לי


במקרים רבים גם עם התאמה של 8 קלפים בסדרת מיינור נעדיף לשחק בחוזה ללא שליט. בעיקר בחוזה של 3NT. 

הוריאנט החדש מאפשר הבחנה בין ידיים המחייבות למשחק מלא (12 נקודות מול לפחות 12 נקודות) לבין ידיים חלשות יותר של המשיב.

 

 




 

 




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...